DIY Home Improvement Forum banner
1 - 20 of 92 Posts

Paulga

· Registered
212 Posts
Discussion starter · #1 ·
Een buurman van mijn herenhuis heeft een uitbouw aan zijn unit gebouwd (zonder vergunning), waardoor zijn oorspronkelijke achtertuin deel is geworden van zijn niveau 2. De zijmuur van deze uitbouw grenst direct aan mijn hek. De buurman kwam langs en vertelde me dat hij zijn muur waterdicht wilde maken, maar dat mijn hek in de weg stond. Hij is aannemer en biedt aan om mijn hek weg te halen. Hij zei dat met zijn muur mijn hek niet nodig is, en dat het verwijderen van het hek mij ook meer ruimte in de tuin zou geven. Moet ik akkoord gaan en hem het hek laten verwijderen en de afvoer laten regelen?

een buurman van mijn herenhuis bouwde een uitbreiding van zijn eenheid (zonder vergunning), dus zijn oorspronkelijke achtertuin is deel gaan uitmaken van zijn niveau 2. De zijmuur van deze uitbreiding grenst direct aan mijn hek. De buurman kwam langs en vertelde me dat hij zijn muur waterdicht wilde maken, maar dat mijn hek in de weg staat. Hij is aannemer en biedt aan om mijn hek weg te halen. Hij zei dat met zijn muur mijn hek niet nodig is, en dat het verwijderen van het hek mij ook meer ruimte in de tuin zou geven. Moet ik akkoord gaan en hem het hek laten verwijderen en de dumping afhandelen?
Als je in je achtertuin zit, kijk je dan liever naar je hek of naar zijn muur? Als hij aannemer is, zeg hem dan dat het mag als hij een badkamer afzuigventilator correct installeert.

Is dit een condominium of een vereniging van eigenaren? De eigenaren als geheel (of hun vertegenwoordigers, bijvoorbeeld de beheerders van de vereniging) moeten dat soort problemen aanpakken.

Zonder vergunning" vertelt me dat het uiteindelijk kan worden afgebroken, waardoor je met niets achterblijft. Ik ben het ermee eens om de AHJ of de bewonersvereniging erbij te betrekken. Technisch gezien niet jouw strijd totdat het is goedgekeurd.

Discussion starter · #6 ·
Is dit een condominium of een vereniging van huiseigenaren? De eigenaren als geheel (of hun vertegenwoordigers, bijvoorbeeld de beheerders van de vereniging) moeten dat soort problemen aanpakken.

Voor afzonderlijk bezeten percelen kunt u er beter voor zorgen dat uw hek daar blijft staan om mogelijke kosten voor een landmeetkundig onderzoek te voorkomen als er later een geschil ontstaat over waar het hek stond en waar de perceelsgrens zich werkelijk bevindt.
Het is individueel bezit. Ik zou niets aan het hek doen om wat meer ruimte te winnen. Maar als hij zijn muur waterdicht wil maken, moet hij het hek verwijderen. Is het gemakkelijk om het hek later opnieuw te installeren? De kleur van het hek is wit, ik ben niet zeker van het materiaal.

Ik stel voor dat u een win-win-overeenkomst met uw buurman zoekt, zodat u krijgt wat U wilt, en hij krijgt wat HIJ wil.

Ten eerste, bedenk wat voor U belangrijk is. Niet wat juist of gerechtvaardigd is, maar wat voor u belangrijk is.

Praat dan met hem en bedenk wat voor hem belangrijk is.

Werk dan een oplossing uit zodat jullie beiden krijgen wat voor jullie beiden belangrijk is.

Discussion starter · #10 ·
"Zonder vergunning" vertelt me dat het uiteindelijk kan worden afgebroken, waardoor je zonder iets komt te zitten. Ik ben het ermee eens om de AHJ of de bewonersvereniging erbij te betrekken. Technisch gezien niet jouw gevecht totdat het is goedgekeurd.
Hij krijgt een boete van de stad als een buurman het meldt, het zal hoogstwaarschijnlijk niet worden afgebroken. Maar buren melden meestal niet.

Een buurman van mijn herenhuis heeft een uitbouw van zijn eenheid gebouwd (zonder vergunning), dus zijn oorspronkelijke achtertuin is deel geworden van zijn niveau 2. De zijmuur van deze uitbouw grenst direct aan mijn hek. De buurman kwam langs en vertelde me dat hij zijn muur waterdicht wilde maken, maar dat mijn hek in de weg staat. Hij is aannemer en biedt aan om mijn hek weg te halen. Hij zei dat met zijn muur mijn hek niet nodig is, en dat het verwijderen van het hek mij ook meer ruimte in de tuin zou geven. Moet ik akkoord gaan en hem het hek laten verwijderen en de dumping laten afhandelen?
Zijn er geen lokale voorschriften met betrekking tot "setbacks" van eigendomsgrenzen? Gebouwen moeten over het algemeen ongeveer 5 voet van de eigendomsgrens worden geplaatst. Hekken komen niet altijd overeen met de eigendomsgrenzen.

Er is geen hoa. Het zijn rijtjeshuizen.
Het basisconcept blijft hetzelfde - goede hekken maken goede buren - met andere woorden, laat ze geen inbreuk maken op uw eigendom, want in de toekomst wilt u misschien iets doen dat lastig wordt vanwege hun verbinding/etc.

Ik zou zeggen, bedankt voor het vragen, maar "nee". Als hij een echte aannemer is, vraag hem dan naar de vergunning, of zijn licentie dit soort werk dekt en of zijn verzekering ook eventuele problemen dekt (u kunt om een kopie vragen, aangezien zijn vrijwilligerswerk een wettelijk contract met u vormt.).

Zoals je misschien begrijpt - ik vind het gewoon niet leuk.

Een foto zou ons helpen te begrijpen wat je beschrijft. Iets over een hek en een muur en zijn 2e verdieping... uiteraard begreep ik de volledige omvang van HUN project niet.

Voor het bouwen van de meeste hekken moet u 811 bellen om ondergrondse nutsvoorzieningen zoals gas, telefoon, kabel, enz. te lokaliseren. Ook is voor hekken meestal een vergunning van de gemeente vereist.
Persoonlijk zou ik me niet met ZIJN project bemoeien.
Als hij het waterdicht wilde hebben, had hij dat moeten doen voordat hij het tegen uw hek plaatste. Zoals hierboven vermeld, zou hij het kunnen afbreken en naar zijn eigen terrein kunnen verplaatsen, waar hij toegang heeft tot beide kanten van zijn hek.
Helaas, wat u ook doet, hij zal ongelukkig zijn, want naar mijn mening is alleen wat hij wil belangrijk voor hem.

Discussion starter · #15 ·
Voor het bouwen van de meeste hekken is een oproep aan 811 vereist om ondergrondse nutsvoorzieningen zoals gas, telefoon, kabel, enz. te lokaliseren. Ook vereisen hekken meestal een vergunning van de stad.
Persoonlijk zou ik me niet met ZIJN project bemoeien.
Als hij het waterdicht wilde hebben, had hij dat moeten doen voordat hij het tegen uw hek plaatste. Zoals hierboven vermeld, zou hij het kunnen afbreken en naar zijn eigendom kunnen verplaatsen, waar hij toegang heeft tot beide kanten van zijn hek.
Helaas, wat u ook doet, hij zal ongelukkig zijn, want naar mijn mening is alleen wat hij wil belangrijk voor hem.
Mijn hek is ouder dan zijn uitbreiding. Waarschijnlijk kon hij de vorige eigenaar van mijn eenheid niet zover krijgen dat hij ermee instemde het hek te verwijderen.

De eerste vraag is of u de extra ruimte tussen het hek en de muur wilt. Zo ja, dan kunt u met hem bespreken of het hek op een manier kan worden afgebroken die het gemakkelijk maakt, of tenminste mogelijk, om het later te herstellen. Als u geen interesse heeft in die strook, kijk dan of hij bereid is het hek weg te halen en terug te plaatsen als hij klaar is. Laat het schriftelijk vastleggen, als hij akkoord gaat.

Bovendien, als je hem de schutting laat weghalen, kan hij "vergeten" de schutting terug te plaatsen en dan allerlei andere problemen, zoals dat hij steeds op je eigendom komt om de achterkant van zijn huis te "onderhouden", wat je niet wilt.

Het is individueel bezit. Ik zou niets aan het hek doen om wat meer ruimte te winnen. Maar als hij zijn muur waterdicht wil maken, moet hij het hek verwijderen. Is het gemakkelijk om het hek later opnieuw te installeren? De kleur van het hek is wit, ik ben niet zeker van het materiaal.
Dus dit is wat we een 'freehold' herenhuisblok noemen? U betaalt niemand geld voor iets (anders dan hypotheek en onroerendgoedbelasting)? Het lijkt erop dat de buurman een paar regels van de verordening heeft overtreden en ik weet niet zeker of ik hun probleem tot mijn probleem zou maken.

Discussion starter · #19 ·
Dus dit is wat we een 'freehold' herenhuisblok noemen? Je betaalt niemand geld voor iets (anders dan hypotheek en onroerendgoedbelasting)? Het lijkt erop dat de buurman een paar regels van de verordening heeft overtreden en ik weet niet zeker of ik hun probleem tot mijn probleem zou maken.
Ja, alleen onroerendgoedbelasting en hypotheek.
Welke regels heeft de buurman overtreden?

ja, alleen onroerendgoedbelasting en hypotheek.
welke regels heeft de buurman overtreden?
Om te beginnen zonder vergunning bouwen. Mogelijk te dicht bij de erfgrens. Zonder vergunning en inspectie kunnen we nooit weten wat er nog meer gebrekkig of onjuist is. De buurman probeert waarschijnlijk een verhoging van de aanslag te voorkomen.

1 - 20 of 92 Posts