DIY Home Improvement Forum banner
1 - 20 of 46 Posts

IckesTheSane

· Registered
Joined
·
22 Posts
Discussion starter · #1 ·
Planuję zaizolować niektóre z moich rur i zastanawiam się, jaki rodzaj izolacji jest najlepszy. Sprawdzałem to w sklepie z narzędziami i było kilka różnych rodzajów: lekka pianka, podobna do zabawki do pływania, cięższa i droższa guma piankowa, podobna do tej, którą widziałem na przewodach pomp ciepła, a także owijka z włókna szklanego z folią. Myślę o użyciu gumy piankowej, ale tylko dlatego, że a) jest droższa i b) jest używana na przewodach pomp ciepła. Zakładam, że użyliby najbardziej wydajnego materiału do czegoś takiego i że tańszy materiał jest tańszy z jakiegoś powodu.

Zasadniczo, który ma lepszą wartość R?

Czy jest coś innego, co powinienem wziąć pod uwagę?

Dzięki z góry!
 
Wartość R

Wartość R jest zasadniczo taka sama dla wszystkich wymienionych rodzajów izolacji. Izolacja piankowa jest wysoce łatwopalna :furious:, dlatego nie zaleca się umieszczania izolacji piankowej w pobliżu podgrzewacza wody (dla bezpieczeństwa):laughing:. Izolacja piankowa kurczy się również po umieszczeniu na gorącej rurze, co może pozostawić przestrzenie pomiędzy elementami. Guma jest dobra do zimnych rur, ale jest droższą izolacją. Włókno szklane nie jest łatwopalne i jest zwykle najtańsze. Sprawdź ceny izolacji piankowej, gumowej i z włókna szklanego.
 
Pianki PE są ognioodporne, ale guma wytwarza bardzo toksyczny czarny dym, który zawiera halogen.

PE nadaje się do temperatur do 250 F (120C).

Guma kurczy się o ponad 25% w temperaturze wrzenia wody; PE tylko 3%.

Guma do zimnych rur również nie jest dobrym pomysłem, ponieważ nieunikniona kondensacja reaguje z chlorkiem, tworząc kwas solny, który powoduje korozję rur.

Włókno szklane? Masz na myśli "inny azbest"? Nie można go używać do zastosowań na zimno, ponieważ kondensacja zostanie wchłonięta przez materiał.

Użyj pianki PE. Trwa wiecznie. Bezpieczna, czysta i nietoksyczna.

Powodzenia,
Harry
 
Poliuretan jest najlepszy do rur. Powinien być zamknięto-komórkowy, aby zapobiec wchłanianiu wilgoci. Przeważnie trzeba izolować tylko ciepłą rurę, chyba że występują problemy z zamarzaniem.

Używam szarej formowanej rury (poliuretanowej) w lokalnym sklepie z narzędziami od dziesięcioleci i sprawdza się ona dobrze w temperaturach od -30 do 160 stopni.

Mój solarny system ciepłej wody smaży moją izolację, ale ma 212 stopni w naprawdę słoneczne dni i mimo że jest przeznaczony do 230 stopni, to się topi.

Jeśli chodzi o obawy, jak to coś poradzi sobie w ogniu, to tak naprawdę nie jest problem. Chodzi mi o to, co w ogóle robisz w domu, który się pali?
 
PE do zimnych rur. Wytrzyma około 6 lat w promieniowaniu UV.

Guma syntetyczna (armaflex, armacell) do naprawdę gorących rur. Z czasem stanie się krucha i straci wartość R. Wytrzyma około 10 lat w promieniowaniu UV.

Pianka Great Stuff do obu, jeśli nie masz nic przeciwko pracy nad nią przez wiele dni. Ma jednak najlepszą wartość R i jest odporna na ciepło i płomienie. Bardzo niechlujna i wcale nie wygląda dobrze.

Włókno szklane jest czasochłonne. ma najgorszą wartość R i pogarsza się, jeśli na rurach tworzy się kondensacja lub są one narażone na działanie czynników atmosferycznych. Jest zdecydowanie najbardziej odporne na ciepło, płomienie i promieniowanie UV. Należy je pokryć taśmą aluminiową, a następnie kitem do przewodów, aby uczynić je odpornymi na warunki atmosferyczne. Jeśli nie masz nic przeciwko gwałtownemu traktowaniu wszystkiego o grubości 3-4 cali, a następnie taśmowaniu i powlekaniu, poradzi sobie z najbardziej ekstremalnymi warunkami i przetrwa najdłużej.

Istnieje również taśma korkowa i szkło spienione. Nie polecam żadnego z nich.
 
Discussion starter · #6 ·
Święta nekromancjo wątku, Batmanie! :eek: Zapomniałem o wątku, dopóki nie dostałem e-maila, że ktoś odpowiedział!

I dzięki za odpowiedzi! Dla potomności, użyłem trochę pianki PE do izolacji części rur zaraz za grzejnikiem. Jeszcze nie skończyłem, ponieważ rozmiar rury zmniejsza się, gdy zaczyna się rozgałęziać po całym domu i jeszcze nie dostałem żadnej w tym rozmiarze.

Ponieważ kilka osób wspomniało o problemach z zamarzaniem i ogniem, po prostu rzucę tam, że jest to grzejnik elektryczny w niewykończonej (ale izolowanej) części piwnicy. Moim głównym powodem, dla którego chcę go zaizolować, jest to, że mój podgrzewacz wody jest ustawiony na dość niską temperaturę i chcę mieć pewność, że jak najwięcej ciepła dociera tam, gdzie jest używane.

Jeszcze raz dzięki!
 
Pianka PE wytrzymuje najdłużej

Poliuretan jest najlepszy do rur. Powinien być o zamkniętych komórkach, aby zapobiec wchłanianiu wilgoci. Jeśli chodzi o obawy, jak to wszystko poradzi sobie w ogniu, to tak naprawdę nie jest problem. Chodzi mi o to, co w ogóle robisz w domu, który się pali????
Z całym szacunkiem, Marvin, ale myślę, że możesz być zdezorientowany co do pianki PU. PU nie jest całkowicie zamkniętą komórką (maksymalnie 95%). Nalej na to trochę wody i zobacz, co się stanie.

Jeszcze jedna rzecz, bakterie są problemem w przypadku pianek PU, stąd płyty PU pokryte folią aluminiową traktowaną AgION. Guma jest teraz również dostępna w postaci gumy antybakteryjnej. Ale PE jest całkowicie odporny na pleśń, grzyb i bakterie.

Jeśli chodzi o ogień, niestety, większość, jeśli nie wszyscy ludzie, którzy giną w pożarze, zostali pokonani przez (toksyczny) dym. Dym zabija: Nie można znaleźć wyjść i nie można oddychać, jeśli jest to pożar gumy (izolacja gumowa zawiera chlorek). PE ma klasę odporności ogniowej F2, a toksyczność i nieprzezroczystość oparów są tak niskie, że pianka PE może być bezpiecznie stosowana (i jest stosowana) na przykład w samolotach Airbus.

Jeśli chodzi o zakres temperatur, spróbuj użyć chemicznie usieciowanej pianki PE, odpornej na 240 stopni F / 120 stopni C.

A jeśli chodzi o UV, żaden plastik (ani guma) nie lubi UV. Pokryj go elastyczną farbą lub folią PE odporną na UV (niektóre pianki PE są dostarczane z takimi foliami).

Pozdrowienia,
hmcl
 
Czy pianka PE jest dobra do rur parowych z pieca, czy rury są za gorące?

Zależy.... Jest pianka PE usieciowana (tak, byłaby OK), i jest pianka PE nieusieciowana (nie, tak naprawdę niemożliwe).

W przypadku pianki usieciowanej cząsteczki PE są ze sobą połączone. Powoduje to wyższą odporność na chemikalia, a także wyższą odporność na temperaturę: Dobra do 110 stopni Celsjusza / 230 stopni Fahrenheita i szczyt o około 10 C / 20 F wyższy.

W przypadku pianki nieusieciowanej odporność na temperaturę wynosi 95 C / 203 F.

Zatem tak, jeśli używasz PE usieciowanego. PE usieciowane można rozpoznać po drobniejszej strukturze komórkowej i występuje w płaskich kształtach (które oczywiście można przekształcić w rurę lub tuleję). Jeśli widzisz rurę lub tuleję wykonaną z jednego kawałka pianki polietylenowej (bez klejenia), najprawdopodobniej jest to pianka nieusieciowana.
 
Arkusz poliuretanowy po zamoczeniu

Cześć,

Wszyscy wydajecie się znać na materiałach izolacyjnych, więc mam kilka pytań, które krążyły na innym forum, jeśli nie macie nic przeciwko:

1) Czy izolacja z płyt PU traci swoją wartość lambda (k), gdy zamoknie?

2) Czy izolacja z płyt PU rozpada się i rozpada, gdy zamoknie?

3) Czy pentan jest środkiem spieniającym do izolacji z płyt PU, a jeśli tak, to czy wartość lambda zależy od obecności pentanu w płycie - tzn. czy traci znaczną ilość wartości izolacyjnej w czasie?

Dzięki!

Steve
 
Wniosek?

Witajcie wszyscy,
Jestem zasadniczo w dokładnie takiej samej sytuacji jak OP.... znalazłem ten wątek... i chcę potwierdzić, że wyciągnąłem tutaj właściwy wniosek, ponieważ istnieją pewne wysoce sprzeczne informacje.

Moja sytuacja jest taka, że mój podgrzewacz wody znajduje się w pomieszczeniu gospodarczym obok wykończonej piwnicy. Ale system ciepłej wody ma również recyrkulator ciepłej wody... więc moje rury zasilające ciepłą wodą i rury powrotne, które znajdują się w pomieszczeniu gospodarczym, emitują (a tym samym marnują) ciepło w pomieszczeniu gospodarczym do tego stopnia, że pomieszczenie gospodarcze jest cieplejsze niż wykończona piwnica o każdej porze roku... dość ciepłe. Chcę więc zaizolować wszystkie rury zasilające i powrotne ciepłą wodą, do których mam dostęp, zaczynając od wyjścia ciepłej wody z podgrzewacza wody. Byłem w Lowes/Home Depot i wydaje się, że znalazłem trzy wymienione opcje w postaci gotowej izolacji rur: 1) pianka PE, 2) guma i 3) włókno szklane z taśmą zakrywającą... i próbuję dowiedzieć się, jaki jest "najlepszy" sposób postępowania. "Najlepszy" w moim przypadku oznacza uzyskanie najwyższej wartości R, jaką mogę uzyskać w czymś, co nie będzie lub nie stanie się problematyczne z jakiegokolwiek powodu... tj. kondensacja/pleśń, topnienie w obszarze wyjścia ciepłej wody ze zbiornika itp.

Moje wnioski i pytania z tego wątku to:
1) że pianka PE jest właściwym rozwiązaniem. Jak jej wartość R wypada w porównaniu z gumą lub opcjami z włókna szklanego? Czy będę zadowolony z perspektywy topnienia, umieszczając ją tuż przy gorącym wyjściu z podgrzewacza wody? http://www.homedepot.com/Building-M...iyZbdub/R-100552697/h_d2/ProductDisplay?langId=-1&storeId=10051&catalogId=10053
2) Guma może się topić i/lub wydzielać toksyczne substancje, więc najlepiej stosować ją tylko na rurach z zimną wodą? http://www.armacell.com/www/armacell/armacell.nsf/ansHTMLSeitenLookUp/USA_Frame?OpenDocument
3) Włókno szklane... nie jestem pewien, co z tego wywnioskować, poza unikaniem go do zimnej wody, czego nie rozważam. http://www.homedepot.com/Building-M...iyZbdub/R-100208743/h_d2/ProductDisplay?langId=-1&storeId=10051&catalogId=10053
.
Ekonomia....
Pianka PE jest najtańsza...~$2 dolary za 6 stóp
guma trochę więcej pieniędzy....~$5 dolarów za 6 stóp
sekcje z włókna szklanego wstępnie owinięte taśmą...~$5 dolarów za 3 stopy

POMOCY!!!.......
 
Pianka, bez wątpienia

Zdecydowanie użyj samouszczelniającej izolacji piankowej rur. To ten rodzaj z nałożonym fabrycznie klejem i pokryty plastikowymi paskami, więc po zainstalowaniu zdejmujesz paski i przyklejasz je do siebie, aby wyeliminować szczelinę, w której rura jest rozcięta. Kosztuje to nieco więcej, ale będzie znacznie bardziej skuteczne. Jeśli chcesz być naprawdę dokładny, zaklej wszystkie połączenia między kawałkami izolacji rur. Nie zapomnij również zaizolować co najmniej pierwszych 6 stóp (od podgrzewacza wody) rur zimnej wody, a także wszystkiego innego podłączonego do podgrzewacza wody, co jest ciepłe (tj. przewody elektryczne, zawór TPR).

Pianka zawsze ma wyższą wartość R niż włókno szklane, a ponieważ włókno szklane nie jest barierą powietrzną, potrzebowałoby całkowicie szczelnej osłony, aby osiągnąć podaną wartość R.

Jeśli chodzi o to, który rodzaj pianki ma wyższą wartość R, spędziłem wiele godzin na próżno próbując to ustalić i nie mogę uzyskać dokładnych informacji o wartościach R dla izolacji rur. Być może dlatego, że standard wartości R nie może być zastosowany do izolacji rur ze względu na metody testowania. Najbliżej tych informacji jestem tutaj, ale informacje są niespójne i nie mają sensu.
W każdym razie wybrałbym tańszą piankę polietylenową, ponieważ wątpię, aby istniała duża różnica w wartości R i intuicyjnie wydaje się, że byłaby trwalsza - guma z czasem twardnieje, ale plastik w większości postaci jest niezwykle stabilny.

Żaden z tych typów nie stopi się w temperaturze, do której nagrzewnica wody się nagrzeje. Inni użytkownicy odnosili się do zagrożeń pożarowych w przypadku pożaru domu.

Pozdrowienia dla wszystkich,
Zasadniczo jestem w dokładnie takiej samej sytuacji jak OP.... znalazłem ten wątek... i chcę potwierdzić, że wyciągnąłem tutaj właściwy wniosek, ponieważ istnieją pewne wysoce sprzeczne informacje.

Moja sytuacja jest taka, że mój podgrzewacz wody znajduje się w pomieszczeniu gospodarczym obok wykończonej piwnicy. Ale system ciepłej wody ma również recyrkulator ciepłej wody... więc moje rury zasilające ciepłą wodę i rury powrotne, które znajdują się w pomieszczeniu gospodarczym, emitują (a tym samym marnują) ciepło w pomieszczeniu gospodarczym do tego stopnia, że pomieszczenie gospodarcze jest cieplejsze niż wykończona piwnica o każdej porze roku... dość ciepłe. Chcę więc zaizolować wszystkie rury zasilające i powrotne ciepłą wodą, do których mam dostęp, zaczynając od wylotu ciepłej wody z podgrzewacza wody. Byłem w Lowes/Home Depot i wydaje się, że znalazłem trzy podane opcje w postaci prefabrykowanej izolacji rur: 1) pianka PE, 2) guma i 3) włókno szklane z taśmą wokół... i próbuję dowiedzieć się, jaki jest "najlepszy" sposób postępowania. "Najlepszy" w moim przypadku oznacza uzyskanie najwyższej wartości R, jaką mogę uzyskać w czymś, co nie będzie lub nie stanie się problematyczne z jakiegokolwiek powodu... tj. kondensacja/pleśń, topnienie w obszarze wylotu ciepłej wody ze zbiornika itp.

Moje wnioski i pytania z tego wątku to:
1) że pianka PE jest właściwym rozwiązaniem. Jak jego wartość R wypada w porównaniu z gumą lub opcjami z włókna szklanego? Czy będę w porządku z perspektywy topnienia, umieszczając ją bezpośrednio przy gorącym wylocie ze zbiornika ciepłej wody?http://www.homedepot.com/Building-M...iyZbdub/R-100552697/h_d2/ProductDisplay?langId=-1&storeId=10051&catalogId=10053
2) Guma może się stopić i/lub wydzielać toksyczne substancje, więc najlepiej stosować ją tylko na rurach zimnej wody? http://www.armacell.com/www/armacell/armacell.nsf/ansHTMLSeitenLookUp/USA_Frame?OpenDocument
3) Włókno szklane... nie jestem pewien, co z tego wywnioskować, poza unikaniem go w przypadku zimnej wody, czego nie rozważam. http://www.homedepot.com/Building-M...iyZbdub/R-100208743/h_d2/ProductDisplay?langId=-1&storeId=10051&catalogId=10053
.
Ekonomia....
Pianka PE jest najtańsza...~$2 dolary za 6 stóp
guma trochę więcej pieniędzy....~$5 dolarów za 6 stóp
sekcje z włókna szklanego wstępnie owinięte taśmą ...~$5 dolarów za 3 stopy

POMOC!!!.......
 
Zdecydowanie użyj samouszczelniającej izolacji piankowej rur. To ten rodzaj z nałożonym fabrycznie klejem i pokryty plastikowymi paskami, więc po zainstalowaniu zdejmujesz paski i przyklejasz go razem, aby wyeliminować szczelinę, w której rura jest rozcięta. Kosztuje to trochę więcej, ale będzie znacznie bardziej skuteczne. Jeśli chcesz być naprawdę dokładny, zaklej wszystkie połączenia między kawałkami izolacji rur. Nie zapomnij również zaizolować co najmniej pierwszych 6 stóp (od podgrzewacza wody) rur zimnej wody, a także wszystkiego innego podłączonego do podgrzewacza wody, co jest ciepłe (tj. przewody elektryczne, zawór TPR)

Pianka zawsze ma wyższą wartość R niż włókno szklane, a ponieważ włókno szklane nie jest barierą powietrzną, potrzebowałoby całkowicie szczelnej osłony, aby osiągnąć podaną wartość R.

Jeśli chodzi o to, który rodzaj pianki ma wyższą wartość R, spędziłem wiele godzin na próżno próbując to ustalić i nie mogę uzyskać dokładnych informacji o wartościach R dla izolacji rur. Być może dlatego, że standard wartości R nie może być zastosowany do izolacji rur ze względu na metody testowania. Najbliżej tych informacji jestem tutaj, ale informacje są niespójne i nie mają sensu.
W każdym razie wybrałbym tańszą piankę polietylenową, ponieważ wątpię, aby istniała duża różnica w wartości R i intuicyjnie ma sens, że byłaby trwalsza - guma twardnieje z czasem, ale plastik w większości postaci jest niezwykle stabilny.

Żaden z tych typów nie stopi się w żadnej temperaturze, jaką osiągnie podgrzewacz wody. Inni użytkownicy odnosili się do zagrożeń związanych z dymem w przypadku pożaru domu.
Dzięki!! Twoja nazwa użytkownika jest odpowiednia...JESTEŚ tym facetem!! Nadal nie skończyłem uszczelniać wszystkich moich rur, ale zdecydowałem się na tę, którą polecasz. Jeden facet w Loew's powiedział mi, że 1/2" to standardowy rozmiar rury, ale były ZBYT ciasne na moich rurach i nie chciały się trzymać. Skończyło się na 3/4", które mają "lekką" odrobinę dodatkowej przestrzeni...może 1/8" lub więcej, ale myślę, że to w porządku.

Właściwie planowałem również zrobić trochę taśmy, tak jak powiedziałeś. Myślałem, że taśma klejąca będzie w porządku?...a może powinienem dostać jakąś "specjalną" taśmę, jak pokazano na stronie, którą wysłałeś? Alternatywnie myślałem o owinięciu wokół rury PE folii z włókna szklanego dla dodatkowego pomiaru z końcami zabezpieczonymi taśmą klejącą. Powodem folii z włókna szklanego jest...z recyrkulatorem ciepłej wody, który mam...moje rury pozostają wystarczająco gorące, że kiedy kładę ręce na PE, które położyłem na rurach w pobliżu podgrzewacza wody, nadal są lekko ciepłe.
Jeszcze raz dzięki!!
 
Ten wątek wydaje się być ostatecznym źródłem informacji na temat izolacji rur! Chociaż to wspaniałe, podkreśla, jak słabo rozwinięty jest ten segment rynku pod względem informacji. Zgadzam się z innym, informacje są bardzo sprzeczne. W celu lepszego zrozumienia izolacji rur z gumy PE i EPDM, porównałem produkty z gumy PE i EPDM firm Nomaco, TundraFoam i Frost King. Nomaco to najwyżej oceniany usieciowany PE, jaki znalazłem, o temperaturze 210 F i jest jedynym produktem z certyfikatem GreenGuard. Spośród produktów TundraFoam i Frost King, wolałem produkty TundraFoam. Ich guma EPDM ma wyższą temperaturę roboczą, a jakość wydaje się lepsza. Na przykład zarówno ich guma PE, jak i EPDM są wyposażone w klapę taśmy, która uszczelnia szew, a także klej w samym szwie. To, czy zapewnia to bardziej szczelne uszczelnienie, okaże się, ale przypuszczam, że pomogłoby to wyeliminować błędy instalacyjne i lepiej się trzymać w czasie. Bez klapy taśmy rozważyłbym taśmowanie. Strona internetowa Nomaco zawiera najwięcej informacji o ich produktach. Nie sprzedają izolacji gumowej. Pozostali sprzedają oba.

Obawiam się następujących kwestii: kontroli kondensacji, trwałości, jakości powietrza w pomieszczeniach, izolacji cieplnej i toksyczności w przypadku pożaru w tej kolejności. Dla mnie koszt nie jest czynnikiem. Ocena temperatury jest również brana pod uwagę, ale tylko dlatego, że wierzę, że produkt o wyższej ocenie prawdopodobnie przetrwa dłużej i lepiej zachowa swoje właściwości użytkowe. Aby porównać, przejrzałem informacje na różnych forach i skontaktowałem się z producentami. Żaden z przedstawicieli producentów nie był jednak inżynierem; w dużej mierze sprzedawcami. Użyte słownictwo i sposób, w jaki odpowiadali, nie wzbudziły we mnie wielkiego zaufania, z jednym wyjątkiem. Ten wyjątek jednak odpowiadał w dużej mierze odwrotnie wszystkim innym. Więc znowu, komu wierzyć? Oto moje dane:

1.) Kontrola kondensacji

+ Guma wytworzy kwas solny. Żaden z przedstawicieli producentów nic o tym nie wiedział i nie mogłem znaleźć żadnych innych informacji. Byłoby wspaniale, gdyby ktoś mógł się wypowiedzieć, aby to potwierdzić lub zaprzeczyć
+ Jeden z producentów twierdził, że PE jest lepszy w kontroli wilgoci, inni twierdzili, że guma jest i pochłania mniej wilgoci. Czy jest różnica między usieciowanym PE a zwykłym PE?
+ Wydaje się, że ten wątek ogólnie uważa, że PE jest lepszy do zimnych rur; obie firmy oferujące gumę EPDM stwierdziły, że ich produkt gumowy jest

Moja opinia: karty katalogowe producentów wskazują, że oba przepuszczają co najmniej trochę wilgoci; żadna nie jest duża. Każdy mierzył to inaczej, więc nie jestem pewien, która jest lepsza. Brzmi jakby oba działały, chyba że wierzysz w oświadczenie o kwasie solnym. Nazwę to remisem i przyjrzę się innym czynnikom, aby się zdecydować

2.) Trwałość

+ Zdecydowanie brak zgody w tej kwestii. Niektórzy twierdzą, że PE trwa wiecznie, a producenci nie tylko udzielają krótszej gwarancji na PE, ale ich przedstawiciele twierdzą również, że guma wytrzymuje dłużej
+ Przedstawiciele nie wiedzieli nic o tym, że guma traci wartość izolacyjną z czasem
+ Inni twierdzą, że guma twardnieje z czasem

Moja opinia: jestem zdezorientowany, dlaczego producenci nie udzielają gwarancji na PE tak długo, jak na gumę. Zakładam, że dzieje się tak dlatego, że guma mniej się degraduje po wystawieniu na działanie czynników zewnętrznych. W przypadku narażenia na działanie czynników takich jak użytkowanie na zewnątrz lub promieniowanie UV, guma wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Jeśli jest dobrze chroniona, oba wydają się trwać długo (ponad 30 lat). Czuję, że PE wytrzyma dłużej, biorąc pod uwagę możliwy spadek wydajności izolacji (jeśli to prawda). Wydaje mi się logiczne, że guma może twardnieć z czasem. Czy nieusieciowany PE wytrzyma dłużej niż guma na ogrzewanych rurach, biorąc pod uwagę jego niższą temperaturę roboczą? W przypadku rur z zimną wodą, PE, ale znowu czuję, że danych brakuje.

3.) Jakość powietrza w pomieszczeniach

+ IAQ wydaje się być ignorowana przez branżę, z wyjątkiem Nomaco.
+ Dwóch przedstawicieli twierdzi, że ich produkty nie wytwarzają lotnych związków organicznych
+ Ci sami producenci nie dostarczyli kart MSDN. Na żądanie otrzymałem jeden dla ich produktu PE (dlaczego nie guma?!). Jednak dostarczony MSDN wyglądał na minimalnie wypełniony, więc wątpię, ile naprawdę zostało przetestowane.
+ Inny przedstawiciel branży powiedział, że wszystkie produkty uwalniają gazy, ale o ile są odpowiednio utwardzone, nie stanowi to problemu ani dla PE, ani dla gumy.

Moja opinia: zarówno PE, jak i guma uwalniają co najmniej trochę gazów. Nie wyobrażam sobie, aby jakikolwiek produkt na bazie gumy niczego nie wytwarzał. Spodziewam się, że guma będzie wytwarzać więcej LZO niż PE. Słysząc, jak dwóch przedstawicieli mówi, że ich produkty w ogóle nie wytwarzają LZO, wydaje się to niezwykle wątpliwe. Być może poziom jest tak niski, że nie stanowi to problemu, ale chcę znać szczegóły. Wielkie brawa dla Nomaco za przewodzenie tutaj w branży. Ponieważ inni nie dostarczyli żadnych informacji, mogę tylko kierować się instynktem i powiedzieć, że PE będzie lepszy. Chociaż nie wiem, być może produkt Nomaco jest również lepszy, ponieważ przynajmniej zwrócili na to uwagę.

4.) Izolacja cieplna

+ PE i guma mają te same właściwości izolacyjne; przynajmniej na początek
+ Niektórzy twierdzą, że guma degraduje się z czasem, ale PE nie
+ Jeden z przedstawicieli nie miał pojęcia. Inny uspokoił, że nigdy nie słyszał, aby guma traciła zdolność izolacyjną z czasem. Ostatni przedstawiciel potwierdził, że PE nie traci swojej zdolności izolacyjnej z czasem
+ Ktoś na tym wątku powiedział, że guma może się skurczyć nawet o 25%, a PE tylko o 3%. Jeden z przedstawicieli produktu odpowiedział, mówiąc coś przeciwnego: guma około 1% i PE 3% i tylko przy górnych temperaturach.

Moja opinia: trudno wiedzieć, w co wierzyć. Produkt o wyższej ocenie prawdopodobnie wypadnie lepiej IMO i nie zaszkodzi. To powiedziawszy, zarówno PE, jak i guma powinny być w porządku, biorąc pod uwagę ocenę nawet niższej odmiany PE, która wynosi 160 stopni F, co jest nadal gorętsze niż typowa gorąca woda w temperaturze 120 stopni F.
Pomyślałem, że ciekawe byłoby przetestowanie, więc kupiłem „patyk” każdego i potraktowałem je palnikiem. Wiem, że to nie jest prawdziwy, dokładny test, ale dostarczył pewnych danych do ekstrapolacji. Oba zawierają środek zmniejszający palność i chociaż oba się zapaliły, płomień natychmiast zgasł w momencie usunięcia płomienia. PE prawie się stopiło, podczas gdy guma zachowała znacznie więcej swojej integralności. Nie miałem PEX do wypróbowania, ale jestem ciekaw, jak by to wypadło. W każdym razie myślę, że można wywnioskować, że nie spalisz domu, jeśli poprowadzisz PE prosto do podgrzewacza wody, chociaż prawdą jest, że nie wytrzymuje tak dobrze ciepła jak guma; przynajmniej w nadmiernie wysokich temperaturach.

5.) Toksyczność podczas pożaru

+ Karta MSDN dla PEX sugeruje, że produkt Nomaco wytwarza bardzo niską ilość toksycznego gazu po spaleniu
+ Niektórzy twierdzą, że izolacja rur gumowych emituje paskudny toksyczny gaz po spaleniu.
+ Obaj przedstawiciele, z którymi rozmawiałem, nie mieli pojęcia o tym, że guma wytwarza toksyczny gaz po spaleniu. Ponadto nie wiedzieli, o czym mówię, gdy zapytałem, czy ich produkt jest wolny od halogenów. Powiedzieli jednak, że ich produkty są całkowicie bezpieczne i nie wytwarzają żadnych szkodliwych produktów po spaleniu.

Moja opinia: wątpię, aby którykolwiek z produktów był lepszy niż PEX; może taki sam. Fakt, że dwóch przedstawicieli branży nie miało pojęcia o twierdzeniach, że guma emituje toksyczny gaz po spaleniu i nie wiedzieli, o co pytam, gdy zapytałem, czy ich produkt zawiera halogen, nie wzbudził we mnie wielkiego zaufania. Stwierdzenie, że nie wytwarzają żadnych szkodliwych oparów po spaleniu, wydaje się niewiarygodne. Przy niewielkiej dodatkowej informacji po prostu nie mam pojęcia, poza tym, co zostało już opublikowane w tym wątku, ale mój eksperyment z palnikiem dostarczył pewnych wskazówek. Oba wytwarzały biały dym. Oba pachniały. Robiąc to na zewnątrz, nie mogłem dostrzec dużej różnicy w ilości wytwarzanego dymu. Skłaniałbym się ku temu, że guma jest gorsza, gdybym musiał wybrać, ale nie wydawało się to strasznie różne.
Moje ostateczne wnioski? Informacje są bardzo sprzeczne, więc nie jestem w 100% pewien, co jest absolutnie „najlepsze”. Nie brzmi to tak, jakbyś miał strasznie się pomylić, używając któregoś z nich.

Prawdopodobnie użyję Nomaco PEX do zimnych rur i albo tego samego, albo gumy TundraFoam do gorących rur; ponownie skłaniam się ku Nomaco
 
Trochę zdezorientowany, ale nie tak bardzo co do PEX!

PEX to skrót od usieciowanego polietylenu. Można go przekształcić w piankę, plastikową rurę, do której się odnosisz, lub całą gamę innych produktów „plastikowych”.

Nie wiem, czy skrót PEX jest pomijany, gdy mówi się o usieciowanej piance polietylenowej. Miałem ponad 10 000 znaków i próbowałem skrócić swój post. :) Dzięki za poruszenie tego tematu. Zdecydowanie nie chciałem nikogo wprowadzać w zakłopotanie!

Zauważ, że izolacja rur PE firmy Frost King i TundraFoam nie jest usieciowana. Miałem wrażenie, że izolacja rur PE firmy Nomaco tak, stąd wyższa klasa temperaturowa. Jednak wracając do ich strony internetowej, nie znajduję miejsca, w którym jest to wyraźnie stwierdzone. Zamiast tego mówią, że produkują produkty z izolacji poliolefinowej i elastomerowej. PE jest poliolefiną, a guma jest elastomerem. Więc zdecydowanie się mylę, ponieważ nie sądziłem, że Nomaco produkuje gumową izolację rur, a robią to. Nie wiem, dlaczego nie używają terminów PE i guma, ale postaram się poznać tę historię w ciągu najbliższych kilku dni.

Kiedy zaczynam lepiej rozumieć rzeczy, znalazłem kilka odpowiedzi, próbując potwierdzić, czy PE firmy Nomaco jest usieciowany, czy nie.

Pierwsza odpowiedź, którą znalazłem, wyjaśniła mój test palnika. PE jest materiałem termoplastycznym. Innymi słowy, topi się powyżej swojej temperatury znamionowej. Elastomer (guma) jest materiałem termoutwardzalnym i stopniowo ulega uszkodzeniu powyżej swojej temperatury znamionowej, więc jego klasa temperaturowa może zostać przekroczona na krótkie okresy czasu bez katastrofalnych skutków.

Druga odpowiedź dotyczyła ługowania chloru i korozji rur. Najwyraźniej zarówno PE, jak i guma mogą emitować trochę chloru, ale ilość uwalniana przez PE zazwyczaj nic nie zrobi. Ilość uwalniana przez gumę może powodować problem w niektórych sytuacjach, ale strona Nomaco sugeruje, że jest to naprawdę problem tylko w przypadku produktów ze stali nierdzewnej i nie wydaje się mieć dużego wpływu na miedź.

Dzięki,
Scott
 
Po prostu dzięki

Scott, chcę po prostu podziękować za głębię twoich badań i obszerne raporty. Znalazłem to forum zaledwie godzinę temu, ale mam nadzieję, że pewnego dnia wkrótce odwdzięczę się.... Na razie mogę tylko powiedzieć, że używam tych wszystkich izolacji (z wyjątkiem usieciowanych) na częściach tego samego systemu od 15 lat lub dłużej, a PE typu Frost King skurczyło się znacznie w temperaturach do 180F po zaledwie kilku latach. Duże ilości kondensacji na zimnych rurach, ale brak zauważalnej korozji na miedzi z powodu gumy, a guma nie skurczyła się ani nie stwardniała zauważalnie. Włókno szklane jest używane tylko na gorących rurach i wydaje się najmniej promieniować, być może dlatego, że jest jedynym z uszczelnioną srebrną membraną, która zmniejsza promieniowanie podczerwone oprócz strat ciepła przewodzącego. Okej, wracam do pracy... Pozdrawiam wszystkich.
 
1 - 20 of 46 Posts