DIY Home Improvement Forum banner
21 - 40 of 49 Posts
Hierboven over het leavesout-systeem. Ik zie geen YouTube-video's. Geen bewijs dat het werkt. Maar ik voeg een video toe van een vergelijkbaar systeem dat is mislukt. Dergelijke storingen zijn nu veelvoorkomende verhalen, aangezien ze lang genoeg bestaan. Ik zeg niet dat je het niet moet gebruiken. Ik zeg wel dat regelmatig schoonmaken een must is, hoewel dat kan afhangen van het soort vuil dat in de dakgoot valt.
Het probleem met dakgootbeschermers is dat veel nieuwe systemen, vooral micromesh, roestvrijstalen micromesh, regensystemen, erg, erg duur zijn. Je zou voor de prijs misschien een nieuw dak kunnen krijgen. Daarom komen ze met bovennatuurlijke beloften, en als ze na verloop van tijd falen, is het bedrijf allang verdwenen.
Ik zal deze beschermers nooit gebruiken.

Ik gebruik het bovenstaande, wat traditioneel is. Ziet eruit als Homedepot, maar boven heeft een massieve aluminium rail aan de voorkant. Robuuster. Het schermmateriaal van Homedepot is waarschijnlijk ook dunner. Ik koop 6 inch breed, dan, zelfs als ik een beetje moet wegsnijden, zorg ik ervoor dat het onder de dakshingles past. De voorste rail stoot tegen de goot en ik verstevig hem door ze aan elkaar te schroeven. Ik overlapt ook elk stuk met ongeveer 1,5 inch. Buig de uiteinden naar beneden om te voorkomen dat vogels nestelen.
In NJ, eiken, esdoorn, draden, vleugels, brede en naaldachtige bladeren, evenals een dikke laag pollen in het voorjaar. Pollen kunnen zich vastzetten. De bovenstaande bescherming vangt kleine takken op. Zelfs grotere takken. Ik laat ze. Ik heb ze vroeger schoongemaakt, 2 verdiepingen hoog, 3 boven de garage, twee keer per jaar. Nu ben ik nog meer bang voor hoogtes, maar de installatie van de bovenstaande bescherming lijkt op lange termijn te werken.
Ik doe een verklarende uitspraak. Ik geloof dat elk klein gaas snel verstopt raakt. Alle beschermingen die plat over de goot liggen, raken snel verstopt. Gaas, en ik zie de noodzaak van roestvrijstalen gaas niet, kan erg duur zijn. Erg dure beschermingen moeten hetzelfde worden schoongemaakt als goedkopere beschermingen, dus waarom duur gaan?
Ik heb 300 voet hiervan 19 jaar geleden geïnstalleerd en ze zien er nog steeds als nieuw uit. Het enige probleem dat ik ermee had, waren de bladstelen
van een plataan in de tuin van mijn buren, die er nu niet meer is.

Tien huizen, meerdere staten, meerdere omgevingen, meerdere soorten puin met meer dan vijftig jaar eigendom - heb nog nooit een dakgootbeschermingsmethode gezien die werkte. Ik zou liever geen dakgoot hebben en de regen en puin op drainagesteen op de grond laten vallen waar ik niet op een ladder hoef te klimmen om de problemen op te lossen.

Alleen persoonlijke mening - maar het lijkt erop dat ik de dakgootbeschermers vaker heb moeten schoonmaken dan toen ik de dakgoten gewoon jaarlijks moest schoonmaken.

Aan de achterkant zijn er twee methoden,
Schuif onder de bovenste rij shingles
Of... buig het overtollige materiaal zoals in een rem, twee 2x planken zoals op een dek, onder een hoek van ongeveer 90 graden, zodat ze op de dakgootbeugels rusten en tegen de druppelrand onder de shingle aanliggen.

Het gedeelte dat ik heb gedaan, moest ik de dakgootbeschermer (erg moeilijk te doen, taai spul) uitsnijden bij elke spijker die in de weg zat.
Alle verdere gedeelten die ik doe, zullen worden gebogen om in de dakgoot te passen.

Aan de voorkant van de dakgoot wordt een zelfklevende strip meegeleverd om op de voorkant van de dakgoot te plakken, OF er worden roestvrije zelftappende schroeven (3) per sectie meegeleverd.
Ik heb ervoor gekozen om ze vast te schroeven, heel gemakkelijk te doen... en indien nodig weer los te maken.
Bedankt. Ik heb een metalen dak, kan er niets onder schuiven.

Nomenclatuur is belangrijker in deze discussie dan de meeste! Er zijn veel merken/soorten dakgootbeschermers, zoals 'Leaf filter'-- 'Leaf guard'-- 'Leaf is your uncle';).

Mijn opmerkingen hadden ALLEEN betrekking op het merk en het gepatenteerde ontwerp van 'LeavesOut' dakgootbeschermers. Geboren en geproduceerd in North Carolina.

Nogmaals, geen betaalde aanbeveling!

Slechts één tevreden klant die tropische storm Chantel heeft doorstaan.

Ik zal de loftrompet steken over elk product/dienst dat zo goed werkt.

Hallo allemaal. We gaan onze derde herfst in ons nieuwe huis in, en we moeten iets aan de dakgoten doen. We hebben een 70 jaar oude els die prachtig is, maar een vieze boom, zo blijkt. Kleine takjes het hele jaar door die zelfs een kleine hoeveelheid de dakgoten verstoppen.

We hebben ook buren met twee enorme eiken aan de ene kant, en aan de andere kant een grote esdoorn. We houden ervan, schaduw in de zomer. Maar de afgelopen twee herfsten waren een hel, met overlopende dakgoten. Sommige van de problemen waren gerelateerd aan een ouder 'verborgen dakgoot'-systeem dat nu is vervangen door een nieuwe standaard dakgoot. Maar een zeldzame onweersbui deze zomer? Een handvol takken en droge bladeren en het liep over.

We kijken naar doe-het-zelf dakgootbeschermers, omdat ik hoorde dat sommige van de verkopers van systemen (zoals Leaf Guard) behoorlijk duur zijn. Dus ik ging naar de grote oranje en zwarte nare winkel en koos twee kanshebbers uit (zie foto's). Ik vraag me af of iemand lokaal ervaring heeft met een van beide, en hoe goed ze werken/niet werken. Verstopen ze? Is het gemakkelijk genoeg om ze van een ladder af te blazen of moet je op het dak gaan?

Ik waardeer alle opmerkingen over uw ervaring van installatie tot onderhoud. We hebben een ranch/mid-century modern huis met een dakhelling van 4:12.

(Ik vermoed dat de roestvrijstalen beter zou presteren voor de kleine takjes en minder snel grote bladeren zou vangen en vasthouden. Maar ik vraag me af of ze verstopt zullen raken.)
View attachment 848881

View attachment 848882

View attachment 848883
heb de metalen van CostCo en ben er erg blij mee.

Ik heb een proef gedraaid met wat ik geloof dat hetzelfde is als uw topfoto van HD... dakgootreinigers.
Hoewel ik de mijne van Costco heb (goedkoper).
Hetzelfde product, andere naam.

Costco... *EasyOn Gutter Guard, 6 inch Breedte x 100 ft Lengte

Ik heb een grote els en de zaden verzamelen zich en vormen een waterdichte mat over het uiteinde van de dakgoot, vecht er al 32 jaar tegen.
Plus eikenbladeren en de afval van meerdere 35 voet hoge kreukelmyrten, bloemen/zaadbessen/takjes enz.

Ik heb 30 voet dakgoot een jaar geleden gedaan in het slechtste gedeelte voor ophoping.
Tot nu toe goed.

Eens. Heb het Costco-merk nu een paar jaar. Zelf geïnstalleerd. Heb zowel dennen als essen en honinglocust - maakt een puinhoop en vulde mijn 6-inch dakgoten elke herfst en vaak ook in de zomer. Heb het Costco-merk geïnstalleerd en dat stopte het probleem. Niets is perfect, maar deze komen in de buurt.

Ik heb ontdekt dat de versie met fijn gaas absoluut waardeloos is. Ze vangen veel te veel klein spul op dat gemakkelijk door uw dakgoten kan worden gespoeld zonder uw regenpijpen te verstoppen. Ze zullen veel meer reiniging nodig hebben. Ik gebruik de zwaardere uitvoering en het brede gaas met groot succes.

Ik heb in de loop der jaren verschillende soorten dakgootbeschermers gebruikt. Ze laten allemaal bladeren en vuil binnen. Het probleem dat ik ermee heb, is dat als bladeren en vuil er eenmaal in zitten, je de beschermers moet verwijderen om de dakgoten schoon te maken. De oplossing die ik heb bedacht, is het installeren van gaas dat gewoon in de regenpijp gaat en een paar centimeter omhoog staat, zodat, als de dakgoot verstopt raakt, het water nog steeds naar beneden kan. Om mijn dakgoten schoon te maken, heb ik een verlengstuk voor mijn bladblazer. Maakt snel werk van dakgootreiniging. Het enige wat ik zal toevoegen is om een hoed te dragen, want het blaast soms het slijk op me neer. De mijne is een ranch. Kan iets moeilijker worden als je een 2e verdieping hebt.

Mijn tuin krijgt tonnen bladeren van pecannoten, elzen, eiken en de meest rommelige gigantische plataan in mijn tuin die je je kunt voorstellen. Ik heb allerlei dakgootafdekkingen geprobeerd, allemaal met beperkt succes. Zoals vermeld, blijven bladeren en stengels in de roosters op de afdekkingen steken. Erger nog, organisch fijn materiaal bezinkt op de bodem van uw dakgoten en al snel beginnen dingen te groeien, omdat het een grote PITA is om uw dakgoten schoon te maken zodra u de afdekkingen hebt aangebracht. U zult mooie groene onkruiden door uw dakgootafdekkingen zien groeien.

Mijn antwoord was om gewoon mijn dakgoten te verwijderen... geen problemen meer. Een kort stuk over de deuropeningen is alles wat ik heb. Ik heb deze dakgootvervangingen gezien die zogenaamd het druppelende water van het dak breken, maar ik heb ze nooit geprobeerd. 4 inch x 25 ft. Bruine aluminium dakgoot met beugels en schroeven - voordeelpakket van 25 ft.

Voordat ik mijn dakgoten verwijderde, maakte ik een verlengstuk voor een werkplaatstofzuiger, waardoor het relatief eenvoudig was om de dakgoten vanaf de grond leeg te blazen... maar bomen laten allerlei dingen vallen, waaronder dode takken, dus klimwerk is nog steeds vereist.

Mijn tuin krijgt tonnen bladeren van pecannoten, elzen, eiken en de meest rommelige gigantische plataan in mijn tuin die je je kunt voorstellen. Ik heb allerlei dakgootafdekkingen geprobeerd, allemaal met beperkt succes. Zoals opgemerkt, blijven bladeren en stengels in de roosters op de afdekkingen steken. Erger nog, organisch fijn materiaal bezinkt op de bodem van uw dakgoten en al snel beginnen dingen te groeien, omdat het een grote PITA is om uw dakgoten schoon te maken zodra u de afdekkingen hebt aangebracht. U zult mooie groene onkruiden door uw dakgootafdekkingen zien groeien.

Mijn antwoord was om gewoon mijn dakgoten te verwijderen... geen problemen meer. Een kort stuk over de deuropeningen is alles wat ik heb. Ik heb deze dakgootvervangingen gezien die zogenaamd het water dat van het dak druppelt breken, maar ik heb ze nooit geprobeerd. 4 inch x 25 ft bruine aluminium dakgoot met beugels en schroeven - voordeelpakket van 25 ft.

Voordat ik mijn dakgoten verwijderde, maakte ik een verlengstuk voor de werkplaatsstofzuiger, waarmee het relatief eenvoudig was om de dakgoten vanaf de grond leeg te blazen... maar bomen laten allerlei dingen vallen, waaronder dode takken, dus klimwerk is nog steeds vereist.
Als u uw dakgoten verwijdert, wilt u er zeker van zijn dat u rots of beton eronder heeft, zodat het afstromende water geen gat graaft naast uw fundering en het water van uw huis wegloopt. Anders creëert u mogelijk funderingsproblemen.

Hallo allemaal. We gaan onze derde herfst in ons nieuwe huis in, en we moeten iets aan de dakgoten doen. We hebben een 70-jarige els die prachtig is, maar een vieze boom, zo blijkt. Kleine takjes het hele jaar door die zelfs een kleine hoeveelheid de dakgoten verstoppen.

We hebben ook buren met twee enorme eiken aan de ene kant, en aan de andere kant een grote esdoorn. We houden ervan, schaduw in de zomer. Maar de afgelopen twee herfsten waren een hel, met overlopende dakgoten. Sommige van de problemen hadden te maken met een ouder ‘verborgen dakgoot’-systeem dat nu is vervangen door een nieuwe standaard dakgoot. Maar een zeldzame onweersbui deze zomer? Een handvol takjes en droge bladeren en het liep over.

We kijken naar wat doe-het-zelf dakgootbeschermers, omdat ik hoorde dat sommige van de verkopers van systemen (zoals Leaf Guard) behoorlijk duur zijn. Dus ik ging naar de oranje en zwarte grote gemene en koos twee kanshebbers (zie foto's). Ik vraag me af of iemand lokaal ervaring heeft met een van beide, en hoe goed ze werken/niet werken. Verstoppen ze? Is het gemakkelijk genoeg om ze van een ladder af te blazen of moet je op het dak gaan?

Ik waardeer alle opmerkingen, van installatie tot onderhoud. We hebben een ranch/mid-century modern huis met een dakhelling van 4:12.

(Ik vermoed dat de roestvrijstalen beter zou zijn voor de kleine takjes en minder snel grote bladeren zou vangen en vasthouden. Maar ik vraag me af of ze verstopt zullen raken.)
View attachment 848881

View attachment 848882

View attachment 848883
Ik heb de roestvrijstalen exemplaren geïnstalleerd die onder de dakpannen worden bevestigd en vervolgens met een zelftappende schroef aan de rand van de dakgoot worden vastgeschroefd. Ik heb mijn dakgoten sindsdien niet meer hoeven schoon te maken - al meer dan 2 jaar nu. Deze lijken nogal op de exemplaren die op tv worden geadverteerd als Leaf Filter. Maar wat geen van hen je vertelt, is dat je de bovenkant van de beschermer periodiek moet schoonmaken, omdat er vuil op zich ophoopt en niet wegwaait. Het blijft er gewoon liggen. Vooral dennennaalden. Toen ik ze bij HD kocht, kreeg ik een aanbieding voor een gratis haakse borstel die op een paal wordt geschroefd. Dus ik kan ze vanaf de grond schoonmaken. Het werkt redelijk goed. Maar, zoals chandler48 opmerkte, geen enkele beschermer is 100%ig, en daar ben ik het mee eens.

Een paar jaar geleden kwam mijn schoonvader en bleef een tijdje bij ons logeren. Hij had een hekel aan de dakgoten en belde een bedrijf genaamd "Gutter Helmet" om het Gutter Helmet-systeem te installeren. (Google het). Ik heb nog 20 jaar in dat huis gewoond en de dakgoten nooit meer schoongemaakt. Ik woonde op een bosrijk perceel met een mix van bomen, waaronder dennen en eiken. Ik maakte me zorgen over de dennennaalden, maar ze waren geen probleem.

Als u uw dakgoten verwijdert, moet u ervoor zorgen dat u rots of beton eronder heeft, zodat de afvoer geen gat naast uw fundering graaft en het water van uw huis wegloopt. Anders kunt u funderingsproblemen veroorzaken.
We hebben een patio, een oprit of bloembedden met veel bodembedekking. Nooit een probleem gehad met afvoer. In Houston houd ik weekmakers rond de fundering omdat langdurige droogte ervoor kan zorgen dat de klei van de fundering wegtrekt. Naar mijn mening is het gunstig dat water van het dak rondom het huis stroomt.

We hebben een patio, oprit of bloembedden met veel bodembedekking. Nooit problemen gehad met afstromend water. In Houston houd ik druppelslangen rond de fundering omdat langdurige droogte ervoor kan zorgen dat de klei van de fundering wegtrekt. Naar mijn mening is het gunstig dat water van het dak rondom het huis stroomt.
Lokale factoren bepalen natuurlijk wat u doet. Hier op L.I. krijgen we behoorlijk wat lenteregen en wintersneeuw. De vorige eigenaar van ons huis heeft een betonnen looppad rond het grootste deel van het huis aangelegd, maar hij liet de regenpijpen slechts een paar centimeter van de fundering aflopen. Hij had een luchtontvochtiger in de kelder die constant draaide. Ik heb alle regenpijpen verlengd tot ongeveer 8 voet van de fundering. De luchtontvochtiger slaat nog steeds af en toe aan, maar niet genoeg om water in de emmer te doen. Kortom, doe wat nodig is om het water buiten uw huis te houden.

Gebaseerd op alles wat ik heb gelezen, werken dakgootschermen gewoon niet, en u zult teleurgesteld zijn op de lange termijn. Wat de prijzen betreft, als u er absoluut een paar wilt proberen, vertel ze dan gewoon nadat ze u een prijs hebben gegeven dat deze ver buiten uw budget ligt, en dat u dat soort geld niet kunt uitgeven aan dakgootschermen, en kijk dan hoe de prijs daalt terwijl ze de kosten steeds verder verlagen. Ik had een verkoper voor een nu populair merk die me $1.500 citeerde voor ongeveer 15 meter aan de voorkant van mijn huis bij 3 grote berken en tegen de tijd dat hij klaar was, was zijn prijs gedaald tot $475,00! Assert uzelf gewoon wat meer en ga niet akkoord met hun eerste prijs.

Ik herinner me het huis van mijn grootouders in de jaren '50. Golfplaten dak, geen dakgoten, maar een grindlijn bij de druiplijn om te voorkomen dat het water spatte of wegspoelde. Ik zat graag op de schommel en keek hoe de regen soms in stromen van het dak viel. Je kon je hand uitsteken en de stromen verstoren. Gewoon aan het mijmeren.

Woodgnome, post 26, sorry dat ik dat niet kan laten gaan. Namen zijn vanwege de nomenclatuur altijd misleidend. Namen, vooral productbeschrijvingen, mogen niet alleen worden gebruikt om de functie uit te leggen. Een voorbeeld is kopergecoat metaal. Ze zijn niet massief koper, maar worden vaak zo vermeld. Sommige zijn gewoon koperkleurige verf.:) Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Dit is niets persoonlijks.
Bewakers die werken, zouden tenminste enkele situaties moeten afhandelen, ook al is het niet allemaal. Laag hellend dak zoals het mijne ook. Laag hellend, dus regen loopt veel langzamer af. Minder wassen. Laag hellend, groot dak, dus meer stof erop. Mijn dakgoot is, wanneer ik me herinner, meestal vol met zwart vuil. Niet alleen rottende organische stoffen, maar ook vuil. Mijn bedrade Toro van 200 mph kan het duwen, maar ik word ook bespat.
Als zodanig wilde ik de eindkap verwijderen en het open laten weglopen, een schouw eronder met 1" gaas op de helling om grotere dingen op te vangen. Maar toen stierven beide ouders binnen een paar jaar en was er geen reden meer om aan dit huis te werken. De buurman maakte zich zorgen over een overlopende dakgoot, maar ik zei dat het goed was zolang het mijn water, mijn fundering was.:)

21 - 40 of 49 Posts