DIY Home Improvement Forum banner
1 - 20 of 43 Posts

DeeEyeWhy

· Registered
436 Posts
Discussion starter · #1 ·
Zie bijlage (sorry voor de slechte kwaliteit, Google Earth heeft tegenwoordig een vreselijke kwaliteit).

Hoe dan ook, geel gemarkeerd heb ik 4 regenpijpen aan de linkerkant van mijn huis, die ik wil aansluiten op een hoofdafvoer, gemarkeerd in rood, die naar of in de buurt van mijn stoeprand loopt. Ik heb een positieve helling omdat ik op een lichte heuvel woon.

Wat voor soort afvoerbuis moet ik nemen?
Meer specifiek, hoe breed moet de hoofdafvoer zijn voor 4 regenpijpen?
Moet ik een schoonmaakopening op elke regenpijp installeren?
Moet ik een afvoerkast/opvangbak aan het einde van de afvoer installeren?
Hoe diep moet ik graven? Ik heb 8 tot 10 inch gehoord?

Ik hoop het graven zelf in de loop van de tijd te kunnen doen, omdat ik op een zandbed woon, dus het is niet moeilijk om in te graven. Ik zou waarschijnlijk een sleufgraver kunnen huren, maar ik vind het moeilijk om deze machines thuis te krijgen...

Alle andere informatie die ik mogelijk mis, wordt gewaardeerd.

Attachments

De dimensionering van de hoofdleiding hangt af van een aantal factoren, maar de belangrijkste is hoe hoog het water kan opstuwen zonder dat de 'lekkage' te groot wordt? Als u minstens een voet of zo verval heeft tussen de afvoerinlaten en de uitlaat, maar deze niet is afgedicht op de verbinding tussen de regenpijpen en de afvoerbuizen, kan het water zich ophopen en overmatig overlopen waar de regenpijp op de afvoer is aangesloten. U hebt dan een afvoerleiding nodig met een dwarsdoorsnede die minstens zo groot is als de gecombineerde dwarsdoorsnede van de regenpijpen die erin stromen.
Dus, als u vier regenpijpen van 3"x4" hebt, zou de leiding naar de straat een oppervlakte van 3*4*4 = 48 vierkante inch moeten hebben, wat overeenkomt met een diameter van 7,8" ----> d = vierkantswortel van 4*Oppervlakte / Pi (4*48/3,1416)^.5 = 7,82".
Als de regenpijpen zijn afgedicht op de afvoerleidingen, zodat water zich in de regenpijpen kan ophopen zonder overal te spuiten, schat ik dat u kunt terugvallen op ongeveer 60% van dat oppervlak (6" pijp).

Bekijk de bijlage (sorry voor de slechte kwaliteit, Google Earth heeft tegenwoordig een vreselijke kwaliteit).

Hoe dan ook, geel gemarkeerd heb ik 4 regenpijpen aan de linkerkant van mijn huis, ik wil dat in een hoofdafvoer zetten, gemarkeerd in rood, die naar of in de buurt van mijn stoeprand gaat. Ik heb een positieve helling omdat ik op een lichte heuvel woon.

Welk type afvoerbuis moet ik nemen?

Ik hoop het graven zelf in de loop van de tijd te kunnen doen, omdat ik op een zandbed woon, dus het is niet moeilijk om in te graven. Ik zou waarschijnlijk een sleufgraver kunnen huren, maar ik vind het moeilijk om deze machines thuis te krijgen...

Alle andere informatie die ik mogelijk mis, zou worden gewaardeerd.

Dank u
We hebben een groot huis met een groot dak en alle regenpijpen verlaten het terrein, verbonden met de perimeterafvoer van de fundering in een 4" pijp.
Image

Afhankelijk van hoeveel regen je tegelijkertijd krijgt en hoe groot je dakoppervlak is, aangezien je toch een geul moet graven, zou het met 6 inch gaan. Mijn stem zou uitgaan naar harde pijp boven gegolfde 'flexibele pijp'. Iets ingewikkelder om te installeren en duurder, maar hoe hard je ook probeert, vuil en rotzooi van het dak zullen het water vergezellen en het ruwe oppervlak van de flexibele pijp zal de neiging hebben om vuil vast te houden en kan na verloop van tijd de stroming belemmeren. Reinigingsopeningen zouden denk ik wel fijn zijn, maar ik denk dat je met voldoende helling om een goede stroming te garanderen en een rechte loop prima in orde moet zijn. In al onze huizen denk ik niet dat ik er ooit een verstopt heb gehad. We hebben altijd op het platteland gewoond - herfstbladeren en al - dus altijd naar het daglicht.

Discussion starter · #6 ·
Afhankelijk van hoeveel regen je tegelijkertijd krijgt en hoe groot je dakoppervlak is, aangezien je toch een sleuf moet graven, zou ik voor 6" gaan. Mijn stem gaat uit naar harde pijp boven gegolfde 'flexibele pijp'. Iets ingewikkelder om te installeren en duurder, maar hoe hard je ook probeert, vuil en rotzooi van het dak zullen het water vergezellen en het ruwe oppervlak van de flexibele pijp zal de neiging hebben om vuil vast te houden en kan na verloop van tijd de doorstroming belemmeren. Schoonmaakbeurten zouden wel fijn zijn, maar ik denk dat je met voldoende helling om een goede doorstroming te garanderen, en een rechte lijn, goed zit. In al onze huizen, ik denk niet dat ik er ooit een verstopt heb gehad. We hebben altijd op het platteland gewoond - herfstbladeren en al - dus altijd naar het daglicht.
Bedankt. Waar ik me zorgen over maak als je naar mijn foto kijkt, zijn de 90 graden bochten die langs de zijkant van mijn huis naar beneden gaan. Ik heb gehoord dat ze niet goed zijn voor drainage en dat ik een "Y"-fitting moet gebruiken in plaats van een "T"-fitting, gedachten daarover?

Ook zou de afvoer idealiter uit mijn stoeprand moeten lopen, wat betekent dat ik door mijn stoeprand moet kernboren, en ik vraag me af of ik daar 6 inch over heb. Ik moet mijn stoeprand meten.

Bedankt

Ook zou de afvoer idealiter uit mijn stoeprand moeten lopen, wat betekent dat er door mijn stoeprand geboord moet worden, en ik vraag me af of ik daar 6 inch over heb. Ik moet mijn stoeprand opmeten.
Informeer bij uw gemeente voordat u dat doet. Ze zullen het waarschijnlijk niet toestaan en u zou moeten betalen om dat deel van de stoeprand te vervangen.

Wat zouden de alternatieven zijn? Als ze zeggen dat ik dat niet kan doen?
Aftappen naar de kreek in je achtertuin!

En denk er niet te veel over na, 4" convoluut is prima, ik heb het in de afgelopen 5 huizen gehad, het huidige huis is al 17 jaar bezig, hoeken geven gewoon een mooie radius. 6" pijp is duurder en niet zo gemakkelijk verkrijgbaar.

Afschot is het antwoord, je hebt een goede/grote afschot nodig, dan stroomt alles wat in de pijp komt er gewoon uit. Als het plat is, dan krijg je verstoppingen!

Moet beschermers op de goten gebruiken om vuil buiten te houden, een andere lange discussie.

En ongeacht de grootte die je installeert, er zal altijd die ene regen zijn, zo nu en dan, die de pijp overweldigt, het gebeurt nu zonder de pijp, het gebeurt gewoon!

Wat zouden de alternatieven zijn? Als ze zeggen dat ik dat niet kan doen?
Je zult het waarschijnlijk ergens achter de stoep moeten afvoeren. Als ik het was, zou ik het onder de struiken of bomen die ik op de foto zie, in het daglicht brengen. Natuurlijk woon ik in een droog klimaat, dus ik zou proberen zoveel mogelijk water op mijn eigen terrein te houden om mijn waterrekening te verlagen.

Discussion starter · #12 ·
Je zult het waarschijnlijk ergens achter de stoep moeten afvoeren. Als ik het was, zou ik het daglicht laten zien onder de struiken of bomen die ik op de foto zie. Natuurlijk woon ik in een droog klimaat, dus ik zou proberen zoveel mogelijk water op mijn eigendom te houden om mijn waterrekening te verlagen.
Bedankt. Ik heb een functionerende put op mijn eigendom.

Ik zou het inderdaad aan die kant onder de boom kunnen leggen.

Zijn er filters of iets dergelijks om aan het einde van de pijp te installeren om te voorkomen dat de pijp verstopt raakt?

Ook neem ik aan dat pvc, hoewel duurder, hier waarschijnlijk de betere oplossing is dan flexibele buis, zoals hier is gezegd.

Bedankt

Bedankt. Waar ik me zorgen over maak als je naar mijn foto kijkt, zijn de bochten van 90 graden die langs de zijkant van mijn huis lopen. Ik heb gehoord dat ze niet goed zijn voor de afwatering en dat ik een "Y"-fitting moet gebruiken in plaats van een "T"-fitting, wat zijn de gedachten daarover?

Ook zou de afvoer idealiter uit mijn stoeprand moeten lopen, wat betekent dat ik door mijn stoeprand moet kernboren, en ik vraag me af of ik daar 6 inch speling heb. Ik moet mijn stoeprand opmeten.

Bedankt
Als je voor een harde pijp gaat, kun je twee 45* ellebogen gebruiken om de bocht glad te strijken of een Y-stuk en gewoon de eerste afdichten. Als je voor flexibele pijp gaat, is mijn andere zorg dat de stukken alleen in elkaar klikken en als je echt lichte grond hebt, deze door de verbindingen kan spoelen. Toen ik het voor de garage van onze dochter in zand deed, wikkelde ik de verbindingen in wat landschapsdoek.

Zijn er filters of iets om in het uiteinde van de pijp te installeren om te voorkomen dat er dingen de pijp verstoppen?
Bedoel je het uiteinde? Omdat het op de grond staat en de uitlaat is, zou het niet verstopt moeten raken. Als je beestjes buiten wilt houden, kun je eindkappen voor veel maten krijgen.

Image

Mijn zorg bij het gebruik van een te fijn gaas is dat het meer problemen kan veroorzaken dan het kan oplossen. Ik had een klein stukje 1/2" stalen gaas en boog het om en hield het op zijn plaats met een tandwielklem.

Discussion starter · #14 ·
Als je voor harde buis gaat, kun je twee 45*-bochten gebruiken om de bocht glad te strijken of een Y-stuk en gewoon de eerste afdichten. Als je voor flexibele buis gaat, is mijn andere zorg dat de stukken alleen in elkaar klikken en als je echt lichte grond hebt, deze door de verbindingen kan wegspoelen. Toen ik voor de garage van onze dochter in zand liep, wikkelde ik de verbindingen in wat landschapsdoek.

Bedoel je het uiteinde van de uitlaat? Omdat het een maaiveld is en de uitlaat, zou het niet verstopt moeten raken. Als je beestjes buiten wilt houden, kun je eindkappen voor veel maten krijgen.

View attachment 798273
Mijn zorg bij het gebruik van een te fijn gaas is dat het meer problemen kan veroorzaken dan het oplost. Ik had een klein stukje 1/2" stalen gaas en boog het om en hield het op zijn plaats met een slangklem.

Als je de bovenkant van de regenpijp bedoelt, merk ik dat ze alleen de locatie vernauwen waar een overloop zal optreden.
Geweldig Bedankt, dit komt samen.

Moet ik voor elke regenpijp-pvc-leiding die in de hoofdleiding van 6 inch gaat, 2 of 3 inch pvc gebruiken? Ik gok op 2 inch pvc, maar ik wil het zeker weten.

Bedankt

Geweldig Bedankt, dit komt samen.

Moet ik voor elke PVC-regenpijp die in de hoofdleiding van 6 inch gaat, 2 of 3 inch PVC gebruiken? Ik gok op 2 inch PVC, maar ik wil het zeker weten.

Bedankt
Ik zou dezelfde diameter gebruiken voor het geheel. Goedkoper voor fittingen en omdat je lengtes gaat snijden, waarschijnlijk goedkoper op de lange termijn. Iemand anders noemde 4" - het is moeilijk om te argumenteren, het een of het ander. Zeker, 2" is veel te klein en zou gevoelig zijn voor verstoppingen met langer vuil zoals naalden van coniferen, en met de grotere diameters verleng je het gewoon uit de grond en schuif je de regenpijpen erin, met of zonder de kleine doppen die je kunt kopen.

Ook zou de afvoer idealiter uit mijn stoeprand moeten lopen, wat betekent dat er door mijn stoeprand geboord moet worden
Informeer bij uw gemeente, stoepranden betekenen dat u zich aan bepaalde voorschriften moet houden. De meeste plaatsen staan het snijden van hun stoeprand niet toe. Tegenwoordig zijn de meeste plaatsen ook wijzer over afvoer en zorgen ervoor dat uw afvoer minstens 3' terug op uw eigendom komt.
Welk type afvoerbuis moet ik nemen?
Moet ik 2 of 3 inch pvc gebruiken? Ik gok op 2 inch pvc, maar ik wil het zeker weten
Moet ik een "Y"-fitting gebruiken in plaats van een "T"-fitting, gedachten daarover?
Bespaar uzelf toekomstige problemen, doe het meteen goed en sla de zwarte golfkarton over. De enige 2 voordelen zijn dat het goedkoop en gemakkelijker te installeren is (en het gemak is wat een aantal van de problemen veroorzaakt), maar om de een of andere reden vermijden mensen allerlei producten met die 2 kwaliteiten overal elders in hun huis, auto's en lichamen, behalve dat ze dezelfde ervaring niet toepassen op stormleidingen.

Gebruik stijve, solide riool- en afvoer-PVC, HDPE of polybuis. Alle ondergrondse stormleidingen moeten per code 4" zijn. Dat houdt veel water + lucht vast, en uw regenpijpen zijn ook nooit vol, dus 4" overal is perfect adequaat. Gebruik riool- en afvoermaterialen - Y-stukken om van een aftakking naar de hoofdleiding te gaan, adapter bij de regenpijp. U heeft slechts 1 schoonmaakopening nodig aan de hoge kant van de hoofdleiding, voor het geval er iets in komt. Anders betekent het gebruik van stijve buizen, met helling, dat vuil wordt weggespoeld (of naar het einde van de buis met een pop-up emitter). U heeft geen schoonmaakopeningen nodig bij de regenpijp, verwijder gewoon de regenpijp als er om de een of andere reden geen vuil wordt weggespoeld, maar u zou het daar nooit hoeven te staven.
Zijn er filters of iets om aan het einde van de buis te installeren om te voorkomen dat er dingen in de buis verstopt raken?
Waar dient een opvangbak hier voor? Waarom zou u een filter aan het einde installeren om vuil in de buis te houden?
U plaatst de regenpijpadapter (de onderkant van de 2x3/3x4 overgang naar een rechthoek) direct op maaiveld. U stelt uw afvoeghoogte in. Verbind punt A met B. Als u geen helling heeft, moet u uw afvoeghoogte herzien. Merk op dat de buis perfect waterpas kan zijn, en als het afvoerpunt lager is, zal het water weglopen. Maar voor langere lengtes en het verwijderen van vuil, wilt u wat helling, minimaal 1/8"/ft om vuil te transporteren.

U kunt de effectieve lengte van uw totale run verminderen (waardoor de hoogteverandering bij het berekenen van de helling wordt verminderd) als u met uw hoofdleiding langs het huis gaat en/of deze indien nodig een beetje schuin zet.

en sla de zwarte golfplaat over. De enige 2 positieve punten zijn dat het goedkoop en gemakkelijker te installeren is.
Daarom gebruiken waarschijnlijk miljoenen gebruikers het, maar zeker, duur en moeilijk is altijd een optie!

Na het worstelen met al die harde pijp, het lijmen van verbindingen, het vechten om het allemaal in de greppels te krijgen, kom terug en laat ons weten hoeveel verbetering je ziet!

Dat is waarschijnlijk de reden waarom miljoenen gebruikers het gebruiken, maar zeker, duur en moeilijk is altijd een optie!

Na het worstelen met al die harde pijp, het lijmen van verbindingen, het vechten om het allemaal in de greppels te krijgen, kom terug en laat ons weten hoeveel verbetering je ziet!
Het is niet nodig om onbeleefd te zijn, en 3onthetree heeft gelijk - gegolfde pijp zal niet goed werken voor deze situatie. Het kan in sommige gevallen goed werken, maar hier niet.

Het gebruik van rioolbuizen hier (ik raad aan om PVC te vermijden waar het aan zonlicht wordt blootgesteld) is, naar mijn mening, de betere optie, en hoewel het relatief moeilijker en duurder is dan gegolfd, is het nog steeds vrij eenvoudig en goedkoop.

Dat is waarschijnlijk de reden waarom miljoenen gebruikers het gebruiken, maar zeker, duur en moeilijk is altijd een optie!

Veel mensen zien YouTubers het installeren, die video's kunnen zijn van mensen die alleen maar zien dat anderen het op die manier doen. Aannemers hebben hun kennisbasis misschien 40 jaar geleden geleerd toen gegolfd in residentieel de enige technologie was of mondelinge methoden van ouderen werden doorgegeven, en voor de meeste aannemers is er geen interesse om iets nieuws te leren of zelfs de techniek erachter te begrijpen, tenzij er een financiële stimulans is, ze zullen gewoon terugvallen op het vermoeide "doe het al 30 jaar en geen terugbelverzoeken" of "ik ben dan dood, wat maakt het uit." Geen zorgen, je ziet veel van dat standpunt en je weet nooit of het komt door koppigheid, domheid of valse trots.

Met ervaring in het installeren van veel stijve pijpen, is het niet moeilijker te installeren en is er geen worstelen met 10' lengtes van stijve pijp. In feite wordt het veel moeilijker en arbeidsintensiever om gegolfd te installeren op een manier die probeert de tekortkomingen ervan te corrigeren - zoals het gelijkmatig graven van de bodem van de sleuf (dus geen dips), het tapen van verbindingen (dus geen lekkage), of het plaatsen van tonnen schoonmaakopeningen en opvangbakken (voor toekomstige rodding en vuilverzameling).

Discussion starter · #20 ·
Veel mensen zien YouTubers het installeren, die video's kunnen zijn van mensen die het alleen maar zo anderen zien doen. Aannemers hebben hun kennisbasis misschien 40 jaar geleden geleerd toen gegolfd in residentieel de enige technologie was of methoden mondeling van ouderen kregen, en voor de meeste aannemers is er geen interesse om iets nieuws te leren of zelfs de techniek erachter te begrijpen, tenzij er een financiële stimulans is. Ze zullen gewoon terugvallen op de versleten "doe het al 30 jaar en geen terugbelverzoeken" of "Ik ben dan dood, wat maakt het uit." Geen zorgen, je ziet veel van dat standpunt en je weet nooit of het komt door koppigheid, domheid of valse trots.

Met ervaring in het installeren van veel stijve buizen is het niet moeilijker te installeren en is er geen worstelen met 10' lengtes stijve buizen. In feite wordt het veel moeilijker en arbeidsintensiever om gegolfd te installeren op een manier die probeert de tekortkomingen ervan te corrigeren - zoals het gelijkmatig uitgraven van de bodem van de sleuf (dus geen dips), het tapen van verbindingen (dus geen lekkage), of het plaatsen van tonnen schoonmaakopeningen en opvangbakken (voor toekomstige rodding en vuilverzameling).
Moet je stijf pvc nog steeds inpakken en omringen met drainagesteen?

Is dit ook een goede pijp voor het project?

Ook Y-stuk

Bedankt

1 - 20 of 43 Posts