DIY Home Improvement Forum banner
321 - 340 of 359 Posts
Ik kan me volledig inleven in sommige van de problemen waar u mee te maken heeft gehad. Mijn zwager heeft nierfalen in een eindstadium en heeft drie keer per week dialyse nodig in afwachting van een niertransplantatie. Hij woonde alleen aan de westkust, wat niet werkte, dus woonde hij acht maanden bij ons.
Mijn vrouw had nog een oude stacaravan op ongeveer 25 minuten van ons huis, die ze een aantal jaren geleden als vakantieplek had gekocht. Hij stond iets meer dan drie jaar leeg en er moest veel aan gebeuren.
We hebben een aannemer ingehuurd om het zware werk te doen, wat resulteerde in een bijna totale interne uitbouw van de plek. Hij legde overal nieuwe houten vloeren, vernieuwde de elektra en installeerde nieuwe keukenkasten. De rest hebben mijn vrouw en ik gedaan.
Dit project heeft me naar deze site gebracht. Uit noodzaak ben ik wat klein houtwerk gaan doen (nieuwe kastdeuren, lades, vervangende sierlijsten, etc.) en ontdekte ik dat ik het echt leuk vind!
Het interessante aan het werken aan een stacaravan is dat NIETS vierkant of recht is!??
Proberen dingen uit te lijnen resulteerde er vaak in dat er meer dingen uit elkaar gehaald en vervangen moesten worden.
Maar na ongeveer zes maanden werk, en meer geld dan ik wil weten, is het af en is mijn zwager erin getrokken!
Ik kan echt waarderen wat u heeft gedaan en feliciteer u!

Discussion starter · #323 ·
Bedankt voor de reacties, jongens, ik waardeer de interesse echt. Sorry dat ik er niet was, we hadden een probleem dat we moesten oplossen.

@Michael L: Je hebt hetzelfde ontdekt als wij. Ik dacht dat met een aanhanger die in een fabriek wordt gemaakt en van kant-en-klare onderdelen in elkaar wordt gezet, hij wel vierkant zou zijn. Maar dat is niet zo. Bijna elk oppervlak in de ruimte, behalve de vloer, is scheef. Heb je foto's van je project geplaatst? Ik zou graag de voor- en nafoto's zien. Wat betreft het buitenschilderwerk, we hebben de achterwand geverfd met rubberafdichting en buitenverf, het heeft zo'n verschil gemaakt. Als het weer warmer wordt, zijn we van plan om ook de voor- en zijkanten te schilderen. Hopelijk kunnen we binnenkort de dakreparaties laten uitvoeren en het dak ook laten afdichten.

@Jagger: Ik denk dat je een geweldig idee hebt, en een idee dat je ook veiligheid zal bieden. Zorg er wel voor dat je je wetten controleert, want hier in Oost-Texas wordt het automatisch geclassificeerd als een trailerpark en je belastingen schieten omhoog als er drie stacaravans op hetzelfde stuk grond staan. Informeer hiernaar voordat je meteen zoveel geld uitgeeft. Ik hoop dit weekend daarheen te gaan en af te maken waar we vorig weekend mee begonnen zijn, zodat ik wat foto's voor jullie kan plaatsen.

Ik heb wat foto's van voorheen, maar ik zal wat tijd nodig hebben om ze te verkleinen voordat ik ze probeer te plaatsen. We ontdekten dat de stacaravan, die sinds 1974 op het terrein staat, behoorlijk is verzakt. Op één plek ontdekten we dat sommige houten wiggen die werden gebruikt om te nivelleren, waren gebroken; we konden ze vervangen door wat metalen stukken die het gebied lijken te hebben genivelleerd (bleek bij de installatie van de houten vloer).

Daarnaast beschouwde een vorige eigenaar zichzelf als een "klusjesman", maar nam overal waar hij mee bezig was, de kortste weg.

In de achterslaapkamer, na het verplaatsen van het bed, merkte ik een verhoogde plek onder het tapijt. Na het verwijderen van het tapijt vond ik een stuk plank van 1/4" ongeveer 12" X 18" geschroefd over de ondervloer. Ik verwijderde de vier schroeven (die trouwens elk verschillend waren, een sleufkop, een kruiskopschroef, een machineschroef en een ander soort dat ik niet kon identificeren) en ontdekte dat hij een ventilatieopening van de airconditioner had verplaatst. Hij voegde gewoon een sectie van drie voet aan de leiding toe en verplaatste de ventilatieopening om hem onder het bed vandaan te halen. Waar de ventilatieopening zich eerder bevond, had hij deze bedekt met karton en ducktape. Nou, de tape was natuurlijk in de loop der jaren verslechterd en nu was er een enorm open gat in het AC-leidingwerk onder de vloer. De vrouw zei dat de kamer altijd warm was! Nou, geen wonder!

We hebben het correct gerepareerd en de elektriciteitsrekening daalde aanzienlijk!! We vonden ook een aantal andere gaten in de vloer waardoor de koele lucht kon ontsnappen!! De hele plaats stond vol met belachelijke "reparaties" zoals deze!

Discussion starter · #325 ·
@Michael L: Hou je niet ook van amateurreparaties? We hebben er hier ook een paar gehad, ik denk dat de meeste ervan in deze thread gedocumenteerd staan, zoals het verwijderen van de hoofdkast, vijf gaten geboord voor leidingen onder de badkamerwasbak (hoewel dat misschien af fabriek was), het bad dat aan niets anders dan de leidingen was bevestigd. Zo leuk om de fouten van de vorige eigenaar te herstellen!

Hoe dan ook, over naar wat we dit weekend hebben gedaan. Mijn vader (die nog steeds de grond bezit, maar niet de trailer) heeft de wet bepaald en gezegd dat hij huur voor de kavel zal vragen zodra de trailer bewoond is. Hier is eerder geen melding van gemaakt. Ik vertelde mijn oma dat zij verantwoordelijk zou zijn voor de huur van de kavel, aangezien ik het #1 niet kan betalen en #2 zij geen huur betalen. Ze werd boos, zei een paar dingen waarvan ik nooit had gedacht dat ik ze van haar zou horen, en hing op. Dus ik weet niet zeker wat er nu gaat gebeuren, of ze hier nog steeds intrekken of dat ze in het noorden blijven. Ik denk dat we zullen zien wat er gebeurt als ze terugkomen.
De laatste twee weekenden hebben we gewerkt aan het opruimen en leegmaken van de trailer zodat we ruimte hebben om te werken, want op dit moment zitten de woonkamer en slaapkamer vol met spullen van oma. De trailer staat weer waterpas, daar zijn geen problemen. We hebben alle houten stukken eruit gehaald en opgeslagen in de werkplaats van mijn moeder, en al het stof, vuil en losse eindjes die rondzwierven opgeruimd. Nu kunnen we niet echt verder met de gang totdat het dak is gerepareerd, want de lekkage is nog niet helemaal weg, hoewel het enorm is vertraagd, dus als we de muur nu dichtmaken, wordt hij gewoon nat en verpest.
Ik vertelde mijn moeder de plannen die ik had en wat ik aan het einde van de maand wilde doen, maar mama houdt niet van mijn plannen. Dus ik denk dat we beginnen met de gemakkelijkste van de kamers, de kleedkamer/2e slaapkamer. Natuurlijk is het heel eenvoudig om dit af te maken, slechts 4 vierkanten isolatie, wat gipsplaat, verf en tapijt. Dat kunnen we in drie dagen afmaken. Daarna hebben we geen andere keuze dan de keuken te doen, want de enige andere kamer die overblijft is de woonkamer en die staat momenteel vol met spullen. Dus ik denk dat ik je op de hoogte zal houden van hoe dit allemaal verloopt... Als je deze thread tot dit punt nog leest, verdien je lof voor je geduld. Ik zal proberen morgen een paar foto's te maken van wat we de afgelopen twee weken hebben gedaan. Bedankt voor het lezen

Discussion starter · #326 ·
IS ER IEMAND KLAAR VOOR WAT FOTO'S?

lol yeah, nu zullen jullie me niet zo haten omdat ik praat zonder foto's te plaatsen! Ik heb eindelijk wat foto's. :thumbup::thumbup:

Ik zal proberen een paar dingen uit te leggen terwijl ik bezig ben, want sommige foto's zijn vanuit een rare hoek genomen. Geniet ervan!

Eerst: De kleine slaapkamer, ook wel de kast genoemd.
Het grootste deel van de elektriciteit die nog over is, bevindt zich in deze kamer. Ik heb een foto van de hoek van het raam, dat is allemaal oude isolatie die vervangen moet worden. De douche-installatie bevindt zich aan de rechterkant van deze hoek. De grote zwartachtige vierkant op de foto is de achterkant van de gigantische spiegel die ik aan de muur wil hangen.
Ik heb een foto van de lichtschakelkast toegevoegd, die aangesloten moet worden, en de lichtarmatuurkast, die ook aangesloten moet worden. We hebben de kastdeur verwijderd om de schappen die ik wil mogelijk te maken, en je kunt de deur zien die tegen de muur in de kast leunt. Ik hoopte dit weekend te beginnen met gipsplaten, maar ik vergat wat een pijn het is om nietjes uit de stijlen te trekken. Kostte zaterdag bijna de hele dag.

Attachments

Discussion starter · #327 ·
Vervolgens de badkamer. Hier kunt u zien wat we hier nog moeten doen: de douchekop, de wastafel, en we moeten het toilet goed vastzetten. Sorry voor de emmer, ik vergat hem te verwijderen voordat ik foto's nam. De wastafel was een cadeau van een vriend, hij verbouwde zijn badkamer en had hem niet nodig, en ik vond hem mooier dan de roestvrijstalen.

Attachments

Discussion starter · #328 ·
Oké, en de laatste set foto's. Hier heb ik een foto van het stopcontact dat nog steeds lekt, ik moet een deel van de gevelbekleding wegsnijden om dit te repareren. Ik hoop dat mijn klusjesman het voor een mooie prijs kan doen. Ik heb ook een paar foto's van de keuken gekregen, ik wilde er eigenlijk geen delen op dit moment, omdat het bijna af was, maar nu we gedwongen zijn een paar stappen terug te gaan en het nog wel even duurt voordat we het af hebben, denk ik dat ik jullie allemaal zal laten zien waar we staan. Wat vinden jullie van de nieuwe aanrechtbladen? Best wel chique, hè?

Attachments

Discussion starter · #330 ·
Bedankt, RHeat. Mijn moeder en zus zijn daar doordeweeks begonnen met trainen terwijl ik werk, dus het zou sneller moeten gaan. Ik heb al 95 procent van de spullen gekocht die we nodig hebben om het af te maken.

In welk jaar is dit prefab huis gebouwd? De onze is een Redman uit de jaren 80. We zijn momenteel de keuken aan het verbouwen. Ik vond oppervlakkige schimmel onder het linoleum. Ik heb het eruit getrokken en de ondervloer vervangen. Ik probeer te beslissen wat ik met de ondervloer moet doen. Schilder het met Kilz primer schimmelbestendig of leg een fysieke barrière voordat ik de laminaatvloer plaats. Wat vind je van de elektra in het huis? Interessant hè? Sommige hadden niet eens dozen. Dat moest later door de vorige eigenaar worden toegevoegd en kan een brandgevaar zijn.

Discussion starter · #332 ·
Welk jaar is dit prefab huis gebouwd? De onze is een Redman uit de jaren 80. We zijn momenteel de keuken aan het verbouwen. Ik vond oppervlakkige schimmel onder het linoleum. Ik heb het eruit getrokken en de ondervloer vervangen. Ik probeer te beslissen wat ik met de ondervloer moet doen. Schilder het met Kilz primer schimmelbestendig of leg een fysieke barrière voordat ik de laminaatvloer plaats. Wat vind je van de elektriciteit in huis? Interessant hè? Sommige hadden niet eens dozen. Dat moest later door de vorige eigenaar worden toegevoegd en kan een brandgevaar opleveren.
1980 Oak Creek, geloof ik. Tenminste, dat zei de vorige eigenaar. We vonden schimmel in de muur van de keuken achter de gootsteen. We hebben alle schimmel schoongemaakt en het geverfd met schimmel- en meeldauwbestendige primer, merk Kilz. Voor laminaatplanken moet je een fysieke barrière onderlaag hebben, ongeacht de staat van je ondervloer. Je kunt gaan voor een goedkope plastic barrière of helemaal losgaan en degene nemen die je vloer dempt, hoe dan ook heb je een soort barrière nodig tussen het laminaat en de ondervloer. Natuurlijk kun je ook beide doen en de bescherming verdubbelen. Wat betreft de elektriciteit, de onze had al hun dozen en alles, maar de draden waren allemaal gebeten en gekauwd door muizen, dus we moesten alles eruit trekken en opnieuw beginnen. We hebben de meeste dozen gehouden, maar degenen vervangen die verroest, verbogen en scheef waren. Daarom zit alle verlichting aan de muren, omdat ik het plafond niet aanraakte, het was in goede staat. We zijn gewoon de gaten van de lampen aan het repareren.

Discussion starter · #333 ·
Voordat ik het vergeet, ik vond deze foto's op mijn telefoon, ik heb ze een paar weken geleden gemaakt en nooit gepost. Close-up van de keukenkasten en aanrechtbladen.

Attachments

Ziet er echt goed uit.
Voor het geval dat.
Voor de zichtbare randen van het aanrechtblad maken ze laminaatstrips die er net zo uitzien als het aanrechtblad. Ze zijn eenvoudig te installeren, gewoon op maat knippen en opstrijken.

Discussion starter · #336 ·
@Rheat: bedankt, ik ben echt trots op hoe het gaat

@ron45: bedankt! En ik weet het, ik ben van plan om een paar van die dingen te halen, ik moet ook de stukken halen die aan het einde tegen de muur komen, ik heb ze alleen nog niet gekocht. De enige reden dat ik de aanrechtbladen nu heb, is omdat ze in de aanbieding waren voor een prijs die ik gewoon niet kon weigeren.

Discussion starter · #337 ·
OK, ik heb een kleine update voor jullie. We hebben de hele zaterdag gewerkt, de laatste nietjes en spijkers opgeruimd en het grootste deel van de nieuwe gipsplaten in de kleine slaapkamer geplaatst. We hebben nog een hele muur en het kleine gedeelte rond het raam en de douche-aansluitingen. Toen ben ik naar Lowes gegaan en heb de lampen gehaald voor de kleine slaapkamer (enkele lamp wandlamp) en de was/gang (drie lampen balklamp) en we hebben er een die de vorm heeft van een halve maan, die vrij plat tegen de muur zit en LED-lampen gebruikt in plaats van gloeilampen, dus we gaan de lamp boven de koelkast vervangen door deze, zodat als de huurders een grotere koelkast nodig hebben, ze er een kunnen gebruiken. We gaan de lamp die nu op deze plek staat, verplaatsen naar de woonkamer.

Over mijn oma - ze heeft een paar dingen gezegd die mijn vader niet kon accepteren, dus ze mogen hier niet meer komen wonen. Ze komen in maart om hun spullen op te halen en verhuizen terug naar het noorden. Dus dat betekent dat ik een lege trailer heb die bijna af is, en echt geen idee wat ik ermee moet doen. Ik denk dat we die brug wel oversteken als we eraan toe zijn. Ik zal proberen om later deze week foto's voor jullie te maken. Bedankt voor het lezen!

Discussion starter · #339 ·
Bedankt. Als ik het zelf aan een vreemde verhuur, komt het ergens in een park terecht, het komt niet op het land van mijn vader te staan. Ik overweeg sterk om het gewoon te verkopen. Ik weet het nog niet. Op dit moment ben ik er alleen maar op gericht om het af te krijgen, en snel. Ik besteed de helft van onze belastingteruggave aan het afmaken van de trailer.

Discussion starter · #340 ·
We hebben dit weekend niet echt veel werk verzet, maar we hebben wel de vloerbedekking voor de woonkamer gekocht, we hebben luxe vinylplanken in een gunstock eiken kleur gekregen. Ik heb ook het meeste gekocht wat ik nodig heb om het sanitair af te maken. En de klusjesman kwam eindelijk terug om de dakreparaties en de laatste laag sealer af te maken. Nu is het hele dak helderwit, er zit een mooie ventilatiekap op de hoofdluchtkoker en het is allemaal waterdicht. Nu hoeven we alleen nog maar tot maandag te wachten om te zien of het bestand is tegen de regen. Als dat zo is, is dat geweldig, dan kunnen we de muren dichtmaken.

321 - 340 of 359 Posts