DIY Home Improvement Forum banner

Complete renovatie van stacaravans

2 reading
528K views 358 replies 52 participants last post by  chandler48  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo allemaal. Ik heb hier een paar keer gepost over mijn huisverbouwing, en ik dacht dat ik de reis wel kon documenteren en jullie allemaal kon laten zien wat we aan het doen zijn. Ik zal de voor-foto's en het eerste deel van wat we met de keuken hebben gedaan plaatsen, en als er interesse is, ga ik ermee door. Zo niet, dan niet. Hoe dan ook, hier zijn een paar voor-foto's.
Dit is een Oak Creek single-wide uit 1980. Ons werd verteld toen we het kochten dat het bewoonbaar was. Dit bleek een dikke vette leugen te zijn. We hadden het huis voor de aankoop moeten bezichtigen, maar goed.

Keuken -

Attachments

#3 ·
Achterdeur/Wasruimte

Attachments

#5 · (Edited by Moderator)
Oké, dus we hebben alles doorgenomen en al het gipsplaat eruit gehaald. Toen we het huis voor het eerst zagen (na aankoop) zag ik een muis in de keuken en de helft van de elektriciteit werkte niet, dus ik wilde de bedrading bekijken voordat we erin trokken. Dus we haalden de gipsplaat eruit, verwijderden 17 miljoen nietjes van de muren en verpakten alle oude isolatie, waar muizensporen doorheen liepen. We hebben de keuken opnieuw bedraad en nieuwe isolatie opgehangen. Dit zijn de foto's van één geïsoleerde muur en de andere bedrade muur. We zijn nu klaar met het aanbrengen van lambrisering op de muren en het ophangen van enkele planken, dus als deze thread interesse wekt, zal ik later meer foto's plaatsen van de recentere voortgang.

Attachments

#6 · (Edited)
Nee, ik kan niet in dit huis blijven, er is geen elektriciteit of stromend water. Ik ga er in het weekend overdag heen om te werken, en dat is het dan wel zo'n beetje. Ik heb het ook over dit huis gehad op andere websites, dus misschien heb je de foto's al eerder gezien, maar ik denk niet dat ik ze hier ooit heb geplaatst. Mijn verloofde misschien wel.

#9 ·
Er was wat waterschade, omdat (volgens de vorige eigenaar) de boiler lekte en de wasruimte overstroomde, waardoor de onderste helft van de gipsplaat werd vernield. En de achterdeur lekte als een zeef, ik moest een nieuwe deur kopen om daar te plaatsen om te proberen het water buiten te houden, en tot nu toe werkt het. Verder geen lekkages of waterschade die ik heb gevonden. Er zat wat schimmel in de keuken, we hebben het met azijn besproeid, met water schoongemaakt en de onderste helft van de muur geverfd met schimmel-/meeldauwbestendige Kilz2-primer, zodat het de schimmel zou aanpakken en hopelijk zou voorkomen dat het terugkomt. Tot nu toe werkt het.

#11 ·
OK, hier zijn nog een paar foto's, ik heb er nog geen van de rest van het huis, maar ik ga er vanavond heen en zal er een paar maken. Dit zijn slechts een paar foto's van de woonkamer met de gipsplaten en isolatie eruit. Even voor de goede orde, alle isolatie, vuil en puin die op deze foto's rondslingeren, is opgeruimd en afgevoerd, behalve een beetje afwerking dat onder het gebarsten raam ligt, dat een enorm gat in de vloer bedekt waar een kind gemakkelijk doorheen zou kunnen vallen. Ik weet nog steeds niet helemaal zeker hoe ik dat moet repareren, maar ik zal die brug oversteken als we zover zijn.

Attachments

#12 ·
Omdat ik voorlopig geen foto's meer heb, dacht ik dat ik de tijd zou doden door je te vertellen over een paar van de vreemdere dingen die we hebben ontdekt tijdens onze korte verbouwingsreis in dit huis.

1. Losse badkuip - De badkuip werd letterlijk ALLEEN vastgehouden door de afvoerbuis. Mijn toekomstige echtgenoot ging onder de trailer, maakte de pijp los van de afvoer en kon toen gewoon naar de badkuip lopen en hem recht omhoog tillen. Geen schroeven, geen kit, helemaal niets. De schimmel erachter was onvoorstelbaar.

2. Irriterende verdomde deurknop - Toen we het huis voor het eerst kregen, merkten we dat de voordeur niet goed afdichtte. We moesten hem letterlijk met al onze kracht dichtgooien, en de geringste druk erop deed hem weer openspringen. Ik dacht natuurlijk dat het een defecte deurknop was. Dus ik pakte mijn schroevendraaier en ging aan de slag om hem te verwijderen. De decoratieve plaat achter de knop was losgekomen en draaide vrij rond, waardoor het bijna onmogelijk was om bij de schroeven te komen. Ik werkte er ongeveer een uur aan voordat ik zei: **** it, en ik pakte een hamer en een metalen plamuurmes. Ik klemde het mes van het plamuurmes tussen de deur en de rand van de knop en begon erop te slaan. Ik heb hem gedood (heb de andere helft nooit gevonden) en weggegooid. Ik installeerde een nieuwe knop, die zo gemakkelijk draaide en vergrendelde als je wilt. Wat me irriteerde was dat de verdomde deur nog steeds niet afdichtte! Ik zorgde ervoor dat de knop goed uitgelijnd was met de sluitplaat, en toen keek ik toevallig recht in de sluitplaat. In het gat zat een verdomde bierdop! Hij zat erin geklemd en voorkwam dat de hendel enige houvast kreeg. Ik werkte hem eruit met een schroevendraaier, en eindelijk sloot de deur goed. Geen probleem meer sindsdien.

3. Geld geld geld - Toen we het tapijt in de slaapkamer en woonkamer optilden, zaten er tonnen, en ik bedoel tonnen, kleingeld onder, ingebed in de vulling. Het leek serieus alsof de man die het tapijt legde zijn zakken vulde met kleingeld en rondjes door de kamer maakte voordat hij het tapijt neerlegde. Je kon zien dat mensen erop hadden gelopen, want we moesten het uit de vulling graven. Ik heb het schoongemaakt en gestort. Ik geloof dat het totaal ongeveer vijftig dollar was.

4. Muis kreeg zijn verdiende toetje - Toen we de draad uit de muur in de woonkamer trokken, zat er een dode, nog steeds harige muis aan vast, zijn tanden zaten nog in de coating. Freaky. We vonden er ook nog drie onder de kasten op de vloer.

5. Wolfspinnen - Deze grote, lelijke beesten hadden een nest onder de wastafel in de badkamer. Toen we de wastafel uit elkaar haalden, kwamen ze met een houding naar buiten. Eén sleepte een enorme eierzak op haar kont mee. We sloegen ze kapot met een hamer.

6. Oude technologie - Onder het tapijt in de kleine slaapkamer (ook in het midden van de kamer, niet alleen aan de rand) vonden we een enorme flashdrive voor een Sony-machine van een of andere soort. Hij was ongeveer zo groot als een Playstation One-geheugenkaart en bevatte slechts 4 MB. Niets wat ik bezit, zou erin passen.

7. Toiletpapier - Op de foto van de hoofdslaapkamer zie je twee enorme gaten in de muur. Nou, toen we de gipsplaten naar beneden begonnen te trekken, vonden we een hele rol toiletpapier erachter. We denken dat de vorige eigenaar het raam ernaast als tweede toilet gebruikte. LOL niet echt, maar toch grappig om over na te denken. We vonden daar ook een gebundeld paar sokken.

8. Zin in een spelletje? - We vonden twee Monopoly-borden verstopt in een muur in de gangkast.

9. Kast niet meer - We ontdekten dat iemand de hoofdkast volledig had gesloopt. Dat is de reden waarom de zekeringkast een beetje in de lucht hangt.

10 - Waarschijnlijk gevaarlijk - Iemand heeft de 220-draad die vroeger de droger aansloot, vervangen door een normale 12-3-draad. Ik weet niet zeker of dat een brandgevaar is of niet, maar ik vervang hem zeker.

11. Verbrand - We ontdekten dat verschillende draden daadwerkelijk verbrand waren. Ik heb geen idee hoe deze plek niet in vlammen is opgegaan.

#13 ·
Een vriend van mij werkte voor Fleetwood stacaravans.
Ik ging op een dag naar zijn huis en hij liet me een lijst van 2 pagina's zien met dingen die gerepareerd moesten worden aan een gloednieuw huis.
Geen stroom in sommige kamers, gevelbekleding valt eraf, geen gat voor de drogerslang, enz.

#14 ·
Fleetwoods hebben veel slechte recensies. Net als Palm Harbor, Big K, Clayton, etc. Maar dat is het vreemde, Oak Creek heeft er geen die ik heb gevonden. Ik heb mijn huiswerk gedaan voordat ik het kocht, om er zeker van te zijn dat het een goed merk was en van goede materialen was gemaakt. Ik ben jammerlijk mislukt bij de inspectie voorafgaand aan de aankoop, aangezien deze nooit is uitgevoerd. Maar goed, het tapijt was vastgemaakt aan de rand van de kamer en de achterdeur was een binnendeur en er was met draden geknoeid en deze waren vervangen. Het is duidelijk dat iemand heeft geprobeerd (lees: vreselijk gefaald) deze trailer te verbouwen voordat ik hem vond. Maar de structuur is nog steeds goed. Gewoon cosmetische dingen, echt.

#15 ·
Dit is mijn inspiratie voor mijn keuken. Allemaal open witte planken boven, lambrisering muren en witte kasten met deuren en lades in shaker-stijl. Behalve dat mijn aanrechtblad geen marmer zal zijn, maar een bruin-achtige kleur. Ik denk dat het een hele verbetering zal zijn.

Attachments

#17 ·
We hebben vandaag weer wat in de badkamer gedaan. Sorry, ik ben een beetje door het huis aan het rommelen. Ik heb wel weer wat foto's van de voortgang van de keuken en hoe de hoofdslaapkamer eruit ziet. We hebben de badkamer gesloopt en alle dertig jaar oude tegels en linoleum verwijderd. Ik zal morgenochtend beginnen en foto's plaatsen, ik kan niet vanaf deze computer posten.

#18 ·
Oké, ik heb bijna drieduizend views gehad, dus ik neem aan dat jullie meer willen zien. Zo ziet de keuken er vandaag uit. De lambrisering zit erop, de gipsplaat zit op de eindmuur en de schappen zitten op twee muren.

Attachments

#19 ·
En hier is het werk dat we in de badkamer hebben gedaan. Dit zijn foto's van de achterwand, de voorwand en de plek waar het bad komt.

Attachments

#20 · (Edited)
Weer een fout! Mijn God, hoeveel gaten heb je nodig om de afvoer te raken? Eén, twee, drie, vier, VIJF! Wie heeft er vijf gaten nodig? Dit verklaart het nest van wolfspinnen. :eek: En om jullie allemaal een beetje bang te maken, dit was onder de wastafel. Tien van die beesten. Eén met een enorme eierzak. Schrok me de pleuris. De meesten van hen gaven ons niet al te veel problemen, ze probeerden eruit te komen en doken naar de gaten in de vloer. Het vrouwtje met de eierzak was echter agressief. Ze sprong steeds op ons af, bedreigde ons en probeerde ons te intimideren. Ik haatte het om een alleenstaande moeder te doden, maar ik denk dat God ons dit heeft vergeven. (rillingen over het hele lichaam)

Attachments

#21 ·
En voor de lol, hier zijn een paar foto's van de hoofdslaapkamer, vol vuilniszakken die wachten om naar de vuilstort te worden gebracht. Isolatie, gipsplaten, tegels, linoleum, enz.

Attachments

#22 ·
Vraag: In de badkamer staat mijn moeder erop dat we wonderboard achter de douche gebruiken om te beschermen tegen vocht. Omdat dit echter een stacaravan is, ga ik gewoon een acryl ombouw plaatsen. Ik ga niet voor tegels en me is verteld dat je de wonderboard alleen nodig hebt als je tegels gebruikt, om het waterdicht te maken. Hebben we de wonderboard nodig, of werkt de schimmelbestendige gipsplaat net zo goed?

#23 · (Edited)
Ik wilde ook de foto's van de eerste twee kasten hier plaatsen, nu ik niet meer berispt word in de eerste thread waar ik ze plaatste. Deze zijn gemaakt van 3/4" multiplex, 2x4 bases en grenen frontframes. Toekomstige kasten worden gemaakt met populieren frontframes. Dit zijn de spoelbak en de wastafel voor de badkamer. Ik weet dat ik berispt zal worden voor de ladeknop op de deur van de wastafel, maar dat was alleen om te zien hoe het eruit zou zien. De knop zal niet gebruikt worden, ik heb er nog een om te gebruiken en deze gaat in de keuken gebruikt worden.
Ook lijkt de deur op de eerste kast aan de onderkant niet uitgelijnd te zijn, maar dat is niet zo, er staat een bedrukking op de onderkant van de linkerkant, en het lijkt alsof er een deel ontbreekt. Het ziet er goed uit als het eenmaal geschilderd is.

Attachments

#24 ·
Meer dan drieduizend weergaven en geen reacties? Goed of slecht, ik wil graag uw mening hierover horen. Heeft iemand iets gezien waar hij of zij commentaar op wil geven? Een vraag stellen? Een suggestie doen? Mijn oren staan open!

#26 ·
Ik woon in landelijk Texas. Ze zijn overal in de bossen, maar ze komen meestal niet in huizen, tenzij er een duidelijke en veilige uitweg is. Ik denk dat de vijf gaten in de vloer veilig en duidelijk genoeg waren. Meestal vind je ze hangend aan bomen en levend in houtstapels en brandstapels, maar af en toe komen ze wel binnen, vooral in de winter.