DIY Home Improvement Forum banner

Whirlpool Energy Saver Boiler Probleem

166K views 65 replies 41 participants last post by  markswift.1  
#1 ·
Opmerking over Whirlpool Energy Smart boilers

Ik heb twee jaar geleden een Whirlpool Energy Smart boiler gekocht, die de elektronische printplaat heeft om de verwarmingselementen te regelen. Dit apparaat werkte prima tot ongeveer een maand geleden. Het stopte met het verwarmen van het water en gaf een code voor "False Start". De stroom uitschakelen, op de resetknop drukken, kreeg het aan de praat zoals de instructies zeiden. Nog eens twee weken en het ging helemaal uit. Geen indicatielampje voor stroom naar het apparaat, hoewel er wel stroom was. Ik belde het 1-800-Whirlpool nummer zoals vermeld op de papieren die erbij zaten. Geen probleem, slechte printplaat, nieuwe platen zijn gratis voor de oorspronkelijke eigenaar zolang het apparaat in het oorspronkelijke huis staat waarin het is geĂŻnstalleerd. Er werden $20 verzendkosten in rekening gebracht. Onderzoek op internet vertelt me dat Whirlpool, eigenlijk American Water Heater, zo'n probleem hiermee heeft gehad dat ze nu de 6 jr., 9 jr. en levenslange units onder een "levenslange" garantie geven met de bovenstaande voorwaarden. Zou ik er nog een kopen-NEE. Dit apparaat lijkt te fragiel. Dacht gewoon dat ik het even zou delen. Bedankt, David

#2 ·
Hallo. Ik ben net lid geworden van deze site met een probleem. Kent iemand trucs voor de bedieningskast van deze warmwaterverwarmer? Het lijkt erop dat de bedieningskast van mijn Whirlpool Energy Smart Water Heaters kapot is gegaan. In het begin knipperden er 2 lampjes en ik controleerde de temperatuur en de verwarmingselementen en vond geen problemen. Ik vulde de tank weer en zette de stroomonderbreker weer aan en er knipperde één lampje, wat aangaf dat er geen water in de tank zat (wat er wel was). Whirlpool zegt dat het de bedieningskast is. Weet iemand een plek om deze te krijgen tegen lagere kosten dan bij Whirlpool? Ik zal een tweede hypotheek moeten afsluiten om er een van hen te krijgen :eek:. Is er een website waar ik goedkope vervangende onderdelen hiervoor kan vinden? Advies? Bedankt.

#3 ·
Whirlpool Energy Saver Boiler

Hoi. Weet iemand trucs voor de controlebox op deze boiler? Het lijkt erop dat de controlebox van mijn Whirlpool Energy Smart Boiler kapot is gegaan. Er knipperden eerst 2 lampjes en ik controleerde de temperatuur en de verwarmingselementen en vond geen problemen. Ik vulde de tank weer en zette de stroomonderbreker weer aan en er knipperde één lampje, wat aangaf dat er geen water in de tank zat (wat er wel was). Whirlpool zegt dat het de controlebox is. Weet iemand een plek om deze te krijgen tegen lagere kosten dan bij Whirlpool? Ik moet een tweede hypotheek afsluiten om er een van hen te krijgen :eek:. Is er een website waar ik goedkope vervangende onderdelen voor kan vinden? Advies?
Bedankt.

#4 ·
Als het een fortuin kost om het te repareren, zou ik het gewoon vervangen door een gewone boiler.

De besparing met een boiler is door hem niet te gebruiken! Of door het grootste deel van de tijd alleen warm water te verwarmen, en alleen heet water als je doucht of in bad gaat.

Om dat te doen, kun je een aparte boiler-timer kopen zoals deze...
(Heeft ook een handmatige aan/uit-knop.)
http://www.theenergyconscious.com/pow1036.html

Je kunt besparen door...
Kleding te wassen in koud water.
Minder te douchen/baden.
De boiler uit te zetten als je niet doucht/baadt, dan heb je nog een dag of zo warm water over. Ongeveer een uur voordat je gaat douchen/baden aanzetten.

#5 ·
Whirlpool Energy Saver waterverwarmer

Ik heb deze kachel en het is rommel. Je zou 12 jaar garantie moeten hebben. Ik probeer momenteel de mijne weer aan de praat te krijgen. Ik heb hem bij Lowes gekocht, maar ze vervangen ze niet en hebben geen onderdelen. Ik belde het nummer voor de Whirlpool-service en kreeg een buitenlandse vrouw die ik nauwelijks kon verstaan. We doorliepen een aantal controlepunten zonder conclusie. Dit gebeurde afgelopen vrijdag, dus ik zit het hele weekend zonder warm water en moet ze maandag terugbellen om te zien of ze een besturingskaart willen sturen.

#8 ·
Whirlpool-boiler

De meeste waar ik aan heb gewerkt, vielen onder de garantie op onderdelen. De meeste van die units hadden 10 jaar garantie op onderdelen. Kijk op het identificatieplaatje, dat geeft model/serienummer en alle benodigde info, samen met het Whirlpool 800-nummer. Meestal wordt het onderdeel de volgende dag naar u verzonden. Ik hoop dat dit helpt

#9 ·
Die Whirlpool-boilers zijn waardeloos en moeten koste wat het kost worden vermeden, de gasgestookte "Flamelock"-boilers zijn de slechtste. Er is een class action-rechtszaak tegen hen geweest en voor zover ik weet, heeft dat de zaken niet verbeterd. :furious: Nog steeds rommel.

#10 ·
Ik heb informatie over deze: Ik heb de Whirlpool Energy Smart Electric boiler, gekocht bij een Lowe's winkel in januari 2006 en toen geĂŻnstalleerd. Ik had in februari 2009 een probleem met geen warm water. Het groene lampje stond "AAN" op de printplaat zoals het hoorde, maar geen warm water. Ik heb een bedrijf dat elektrische boilers repareert/installeert, dus ik begon deze te troubleshooten. Geen succes, alles gaat terug naar de printplaat. Ik ga terug naar Lowe's waar de medewerker van dit gebied een vriend van me is. Hij informeert me dat er een probleem is geweest met deze units, met name de printplaat en dat Lowe's ze uit de schappen heeft gehaald. Ik bel 1-877-817-6750 (ik kijk naar mijn papierwerk) voor het technische centrum om te vragen wat te doen. Het enige wat ze vroegen was of ik de oorspronkelijke consumentenkoper was, wat ik ben. De techneut stelde nog een paar vragen en verklaarde toen dat hij zo snel mogelijk een nieuwe printplaat zou verzenden. Dit was onder de voorwaarden van de oorspronkelijke garantie, MAAR - de garantie is veranderd zodat de oorspronkelijke consumentenkoper nu levenslange garantie zou hebben op de printplaat. Daarom had hij meer info nodig. Ook betaalt de klant onder de oorspronkelijke garantie de verzendkosten - Blah! In februari '09 betaalde ik $15,36 verzendkosten om de nieuwe printplaat te krijgen. Ik heb hem vervangen toen hij binnenkwam en heb er sindsdien geen andere problemen mee gehad. NU - ik ben dit type persoon: aangezien ze de oude printplaat niet terug wilden, besloot ik te kijken wat er mis mee kon zijn. Ik ben geen elektronicapersoon, maar ik haalde elk onderdeel van die printplaat eruit, controleerde het zoals ik had geleerd en vond - niets! Ik weet zeker dat ik iets niet goed heb gedaan, maar het maakt niet uit, ik had plezier. DUS - ik zeg tegen jou: Whirlpool houdt je voor de gek wat betreft de printplaat, volgens wat de techneut me vertelde. Ze zouden de printplaat GRATIS voor je moeten vervangen, jij betaalt de verzendkosten. Ik zou het nummer bellen dat ik je heb gegeven, beleefd maar resoluut zijn over het feit dat ze problemen hebben met deze printplaten en kijken wat je met ze kunt regelen. Succes, David

#12 ·
De vraag is beantwoord op het forum "Apparaten". Nieuwe info: Volgens iemand die ik ken bij een Lowe's winkel (07 december) toen ik verklaarde dat ik de originele post had gezien, informeerde hij me dat er een "collectieve rechtszaak" was tegen Whirlpool over deze Energy Smart boilers. Het lijkt erop dat de gasversie meer een probleem was dan de elektrische, maar de elektrische versie had zijn eigen unieke problemen. Mijn begrip van hem: Zolang de boiler eigendom is van de oorspronkelijke koper/consument, valt de boiler onder een levenslange garantie. ALS dit waar is, durf ik te wedden dat Whirlpool het niet wil toegeven. Zoals ik in mijn bericht in de sectie Apparaten zei: De Whirlpool techneut vertelde me dat de printplaten van deze units onder een levenslange garantie vallen voor de oorspronkelijke koper/consument en kosteloos vervangen zouden worden, U betaalt de verzendkosten onder de garantievoorwaarden. Ik zal zeggen dat ALS u een probleem heeft met een Whirlpool Energy Smart boiler, bel dan het 1-877-nummer (ik kreeg geen buitenlandse persoon) en klaag resoluut maar beleefd. Vraag zo nodig om iemand hogerop, wees persistent. Succes, David

#13 ·
U kunt controleren of de waterverwarmer nog onder garantie valt door de fabrikant te bellen. Normaal gesproken kunt u snel vervangende onderdelen bestellen. Hun nummer is 1-877-817-6750. Als u nog garantie heeft, zouden de kosten van het onderdeel gedekt moeten zijn.
Ik had hetzelfde probleem met de mijne. Belde het garantienummer - gaf ze het model/serienummer en ze vervingen het gratis (waarschijnlijk verzendkosten betaald?)..Het duurde ongeveer een week om het onderdeel te krijgen, maar het werkt sindsdien prima (al een paar jaar).

#14 ·
Heel erg bedankt voor je berichten. Je info was erg nuttig. De Indiase klantenservicemedewerker van Whirlpool gaf me echter niet de voldoening om me enige vorm van garantie op de controlebox te geven. Hij zei dat omdat ik niet de oorspronkelijke eigenaar was, de garantie ongeldig was, terwijl dit het huis is waar de oorspronkelijke eigenaar hem in heeft geĂŻnstalleerd. Het is zo frustrerend als je belt met een probleem en je deze buitenlandse persoon aan de andere kant van de lijn krijgt die nauwelijks een woord Engels spreekt. Soms wou ik dat ik mijn hand door de telefoon kon steken en een nek kon pakken of zoiets. Ik zocht online naar een controlebox en had geen geluk. Whirlpool wil $75 plus $20 verzendkosten voor de volgende dag en hun defecte stuk rotzooi. Ik heb al een week geen water en ik ben het zat om de hele tijd bij mijn schoonfamilie te douchen. Ze hebben me waar ze me willen hebben en er is niet veel dat ik er aan kan doen, zo lijkt het. Onnodig te zeggen dat ik NOOIT een Whirlpool-product zou kopen.

#64 ·
Heel erg bedankt voor je berichten. Je info was erg nuttig. De Indiase klantenservicemedewerker van Whirlpool wilde me echter niet de voldoening geven om me enige vorm van garantie te geven op de regelkast. Hij zei dat omdat ik niet de oorspronkelijke eigenaar was, de garantie ongeldig was, terwijl dit het huis is waar de oorspronkelijke eigenaar het in heeft geĂŻnstalleerd. Het is zo frustrerend als je belt met een probleem en je deze buitenlandse persoon aan de andere kant van de lijn krijgt die nauwelijks een woord Engels spreekt. Soms wou ik dat ik mijn hand door de telefoon kon steken en een nek of zo kon pakken. Ik zocht online naar een regelkast en had geen geluk. Whirlpool wil $75 plus $20 verzendkosten voor de volgende dag en hun defecte stuk rommel. Ik heb al een week geen water en ben het zat om de hele tijd bij mijn schoonfamilie te douchen. Ze hebben me waar ze me willen hebben en er is niet veel dat ik er aan kan doen, zo lijkt het. Onnodig te zeggen dat ik NOOIT een Whirlpool-product zou kopen.
Heb je op eBay of Amazon gekeken?

#16 ·
JT
Ik heb laatst gepost nadat ik je dilemma had gelezen.

Ik probeerde het onderdeel online te vinden, hoewel ik er geen nodig heb, alleen om te zien hoe moeilijk het was en welke kosten eraan verbonden waren.

Ik kon het nergens vinden, hoe belachelijk is het dat je onderdelen voor alles onder de zon online kunt vinden, met uitzondering van de Whirlpool-controlebox.

Zoals ik laatst zei, heb ik de mijne nu 7 jaar (keek naar het bestand) en het is probleemloos geweest. Maar als het kapot gaat, denk ik dat ik het gewoon zal vervangen door een niet-elektronisch gestuurde HWH.

Het heeft zichzelf terugbetaald $238 Ik heb het geĂŻnstalleerd.

#17 ·
Ze hebben me nooit informatie gegeven over een garantie op een nieuw onderdeel, hoewel ik het ook niet gevraagd heb. Ik wilde gewoon van de telefoon af, want hij had me 3 keer in de wacht gezet toen ik met hem sprak.

De WH die we hebben is 7 jaar oud en we hebben tot nu toe niet veel problemen gehad, dus ik zou zeggen dat je ongeveer aan de beurt bent Sultini :laughing: grapje... ik hoop dat je geen problemen hebt zoals wij lol

#18 ·
Ze hebben me nooit informatie gegeven over een garantie op een nieuw onderdeel, hoewel ik het ook niet gevraagd heb. Ik wilde gewoon van de telefoon af, want hij had me 3 keer in de wacht gezet toen ik met hem sprak.

De WH die we hebben is 7 jaar oud en we hebben tot nu toe niet veel problemen gehad, dus ik zou zeggen dat je ongeveer aan de beurt bent Sultini :laughing: grapje... ik hoop dat je geen problemen hebt zoals wij lol
Je hebt gelijk, ik ben ongeveer aan de beurt, wat ik zou moeten doen is nu een controlebox kopen, want de elementen zijn waarschijnlijk gemakkelijk te vinden en dat is zo ongeveer het enige andere dat kapot zou kunnen gaan, behalve een lek in de hoofdtank of TP-klep.:whistling2:

#19 ·
Wees ook niet zo zeker van de elementen, die van ons heeft 5500 watt elementen en de hardware om me heen zegt dat ze alleen 4500's op voorraad hebben, want dat zijn de meest voorkomende. Ik moet een loodgieterswinkel vinden (of ik neem aan dat Lowes ze ook wel heeft). En als je iets bestelt en overnight shipping krijgt van Whirlpool (wat ik geen andere optie had behalve de $20 overnight shipping), reken er dan niet op... nog steeds aan het wachten:furious:. Ik denk erover om te bellen en het te annuleren en gewoon een nieuwe te kopen... dit is BULL:censored:!! Ik hoop dat ik nooit meer met ze te maken heb...

#21 ·
Gratis printplaat

Je kunt gratis een printplaat krijgen, :thumbsup: ga gewoon naar de warmwatertoestellen van Loews en vertel ze dat je de oorspronkelijke eigenaar bent en dat je printplaat defect is... Ze geven je GRATIS een vervanging!!!!!!! Het lijkt erop dat er een fabrieksfout is waar ze niemand over hebben verteld... Bel voordat je gaat, ze kunnen uitverkocht zijn en je doorverwijzen naar een winkel die ze heeft. Ik heb er net weer een gekregen, denk dat deze ook defect is.

#22 ·
Control Box Fire

Ik heb er al 5 jaar een. Gisteren vatte de controlebox vlam. Gelukkig ging ik toevallig voor iets de garage in, anders was mijn huis waarschijnlijk afgebrand. Ik heb in het verleden al een verwarmingselement en de printplaat van de controlebox vervangen. India zette me gisteren lang in de wacht, maar ze stuurden wel een nieuw bord per UPS voor $20. Een ander probleem: ze vergaten een nieuwe doos te sturen, want de mijne smolt. Ik heb de oorzaak van de brand ontdekt (denk ik). De hoofddraden op het bord zijn VAN ALUMINIUM! Groot brandgevaar om koper en aluminium te verbinden. Wees voorzichtig allemaal!

#24 ·
energiebesparing

Ik heb twee jaar geleden een Whirlpool Energy Smart waterverwarmer gekocht, die de elektronische printplaat heeft om de verwarmingselementen te regelen. Dit apparaat werkte prima tot ongeveer een maand geleden. Het stopte met het verwarmen van het water en gaf een code voor "False Start". Het uitschakelen van de stroomonderbreker en het indrukken van de resetknop zorgde ervoor dat het apparaat startte, zoals in de instructies stond. Nog eens twee weken en het ging er helemaal uit. Geen indicatielampje voor stroom naar het apparaat, hoewel die er wel was. Ik belde het 1-800-Whirlpool-nummer zoals vermeld op de papieren die erbij zaten. Geen probleem, slechte printplaat, nieuwe platen zijn gratis voor de oorspronkelijke eigenaar, zolang het apparaat in het oorspronkelijke huis is geĂŻnstalleerd. Er werden verzendkosten van $ 20 in rekening gebracht. Onderzoek op internet vertelt me dat Whirlpool, eigenlijk American Water Heater, zo'n probleem hiermee heeft gehad dat ze nu de 6-jarige, 9-jarige en levenslange units garanderen onder een "levenslange" garantie met de bovenstaande voorwaarden. Zou ik er nog een kopen-NEE. Dit apparaat lijkt te fragiel. Ik dacht gewoon dat ik het even zou delen. Bedankt, David
HĂ© Thurman, een vriend van me had hetzelfde probleem met een jaar oude Whirlpool-verwarmer, De draden op zijn apparaat waren doorgebrand, gesmolten aan elkaar, ik had geen draaddiagram of schema, kon er niets over vinden of zelfs maar waar ik er een andere kon vinden. Bedankt voor de post, ik zal hem doorgeven. Je zou denken dat er helemaal geen verzendkosten zouden zijn, aangezien niet iedereen de reparaties kan uitvoeren en een elektricien zou moeten inhuren om dit defecte ontwerp te vervangen. Ik ben het ermee eens, Whirlpool-mensen worden wakker!!! Tot ziens Thurman en nogmaals bedankt james

#25 ·
Ik had hetzelfde probleem. De mijne werkt in ieder geval voorlopig weer. Ik heb de stroom uitgeschakeld bij de zekeringkast en vervolgens de resetknop op de tank ingedrukt, daarna de zekeringkast weer ingeschakeld en het leek het probleem op te lossen. Toen ik de zekeringkast weer inschakelde, kon je horen dat de elementen opwarmden. En tot nu toe gaat het goed.

#26 ·
Ik heb mijn Whirlpool Energy Smart Electric boiler in januari 2005 gekocht. Hij is twee keer defect geraakt, in de herfst van '06 en in februari '10. Beide keren stuurden ze me gratis een nieuwe printplaat, zonder verzendkosten.

#30 ·
"Wie" stuurde een gratis nieuwe besturingskaart met gratis verzending?

Ik kocht mijn Whirlpool Energy Smart elektrische boiler in januari 2005. Hij is twee keer defect geraakt, in de herfst van '06 en in februari '10. Beide keren stuurden ze me gratis een nieuwe kaart, zonder verzendkosten.
"Zij" stuurden een gratis nieuwe besturingskaart met gratis verzending?
Wie, Lowes of Whirlpool? Ik zal de Lowes-winkels afzoeken voor een vervanging, aangezien de mijne defect is. Benieuwd of het nieuwe beleid een gratis kaart + gratis verzending is. Het lijkt erop dat ik een reserve besturingskaart nodig zou hebben als de vervanging ook kan falen. Verschrikkelijke servicegeschiedenis op de elektronica voor deze unit.

#28 ·
Oké, nu ben ik wel benieuwd.

Als iemand mij een gefrituurd/kapot bord wil sturen, ben ik erg geĂŻnteresseerd om te zien wat er mis mee is.

Als het iets is dat ik kan repareren, krijg je het terug en heb je een reserve - en zo niet, dan ben je niets kwijt.

#29 ·
Okay, now y'all have me curious.

If someone would like to send me a fried/broken board, I'd be quite interested to see what ails it.

If it's something I can fix, you get it back and have a spare - and if not, you've lost nothing.
Het lijkt erop dat de mijne het na een paar dagen begaf. Ik stuur u graag de printplaat op wanneer mijn nieuwe arriveert. Ik belde Whirlpool en de dame aan de andere kant was meer dan blij om te helpen. Omdat het weekend is, moet ik tot dinsdag wachten om de nieuwe printplaat te krijgen.
De boiler werkt af en toe, zolang ik op de resetknop druk en de stroomonderbreker uit en aan zet. Ik denk dat de printplaat probeert beide elementen tegelijkertijd te laten draaien, want na een paar minuten draaien schakelt hij de stroomonderbreker uit. Hmmm. Ik heb de ohm-waarde van de elementen en de continuĂŻteit gecontroleerd en alles is in orde. Ik kreeg een waarschuwing voor hoge temperatuur, maar nu alleen nog een opstartfout. Ik hoop dat Whirlpool de printplaat heeft geĂĽpgraded. Als hij het opnieuw begeeft na het installeren van de nieuwe printplaat, denk ik dat ik terugga naar de oude boiler.