DIY Home Improvement Forum banner

Voorkeurscoating voor koper buitenshuis

2K views 34 replies 12 participants last post by  de-nagorg  
#1 ·
Heb net een nieuw dak laten plaatsen. Ik ben de dakkoepel van de garage aan het opknappen. Ik heb verf van de koperen bovenkant verwijderd. Nadat ik het koper heb gepolijst, zal ik het afdichten om oxidatie te vertragen. Ik ben van plan om een helder mat polyurethaan te gebruiken - 3 lagen. Als iemand feedback heeft op dit plan, hoor ik graag uw opmerkingen.

#2 ·
Bill, als je het forum hier hebt gevolgd, is dit onderwerp vele malen ter sprake gekomen. Er is GEEN blanke lak die meer dan een jaar of twee meegaat zonder periodiek onderhoud. Polyurethaan is NIET UV-bestendig. Plaats enkele foto's, indien mogelijk.
Wat zijn uw "realistische" verwachtingen voor de koperen bovenkant?

#6 ·
Ik heb net een nieuw dak laten installeren. Ik ben de garagekoepel aan het opknappen. Ik heb verf van de koperen bovenkant verwijderd. Nadat ik het koper heb gepolijst, zal ik het afdichten om oxidatie te vertragen. Ik ben van plan om een ​​helder mat polyurethaan te gebruiken - 3 lagen. Als iemand feedback heeft op dit plan, hoor ik graag uw opmerkingen.
Ik waardeer de feedback.
Ik ben een gepensioneerde chemisch ingenieur en heb meer dan 40 jaar in de chemische en kunststofindustrie gewerkt. De beste UV-coatings zijn niet verkrijgbaar in de detailhandel. Red Spot Paint & Varnish verkocht hun producten via verfwinkels, maar heeft dat jaren geleden stopgezet. Ik heb ongeveer 15 jaar geleden een metalen bord voor mijn kerk geschilderd met hun verf (rode kleur) en het ziet er nog steeds goed uit. Het wordt blootgesteld aan volle middagzon. (De originele rode coating op het bord vervaagde binnen 2 jaar sterk.)
Aangezien ik de tijd neem om de koepel op te knappen (wat houtvervanging, het opnieuw schilderen van het hout, het verwijderen van oude verf van de koperen bovenkant), wil ik de heldere koperen look zo lang mogelijk behouden. (We verkopen het huis misschien binnen 2 jaar, maar niets is zeker.)
Ik zou het natuurlijk laten verwinteren tot die groene oxidatiepatina, maar heb anders besloten.
Ik ben van plan een coating te gebruiken die niet snel vergeelt. Zolang de coating niet snel (2 jaar of meer?) barst of afbladdert, zal er een zuurstofbarrière aanwezig zijn. Als ik mijn achterste in beweging krijg, kan ik het in 1,5 jaar opnieuw coaten. Het is een kleine garage met gemakkelijke toegang tot het dak.
Ik zou nu een foto kunnen geven, maar ik had al wat van de houten behuizing gedemonteerd voordat ik besloot dit bericht te plaatsen. Zodra het klaar is voor herinstallatie en nadat het is geĂŻnstalleerd, zal ik foto's plaatsen.
Bedankt voor de meningen. Ik hoopte dat er een geweldig product was dat ik nog niet kende.

#7 ·
Ik waardeer de feedback.
Ik ben een gepensioneerde chemisch ingenieur en heb meer dan 40 jaar in de chemische en kunststofindustrie gewerkt. De beste UV-coatings zijn niet verkrijgbaar in de detailhandel. Red Spot Paint & Varnish verkocht hun producten via verfwinkels, maar stopte daar jaren geleden mee. Ik heb ongeveer 15 jaar geleden een metalen bord voor mijn kerk geschilderd met hun verf (rode kleur) en het ziet er nog steeds goed uit. Het krijgt de volle middagzon. (De oorspronkelijke rode coating op het bord vervaagde binnen 2 jaar ernstig.)
Aangezien ik de tijd neem om de koepel op te knappen (wat houtvervanging, het schilderen van het hout, het verwijderen van oude verf van het koperen dak), wil ik de heldere koperlook zo lang mogelijk behouden. (We verkopen het huis misschien binnen 2 jaar, maar niets is zeker.)
Ik zou het natuurlijk laten verwinteren tot die groene oxidepatina, maar heb anders besloten.
Ik ben van plan een coating te gebruiken die niet snel vergeelt. Zolang de coating niet snel (2 jaar?) barst of afbladdert, zal er een zuurstofbarrière aanwezig zijn. Als ik mijn achterste op gang krijg, kan ik het over 1,5 jaar opnieuw coaten. Het is een kleine garage met gemakkelijke toegang tot het dak.
Ik zou nu een foto geven, maar ik had al wat van de houten behuizing gedemonteerd voordat ik besloot dit bericht te plaatsen. Zodra het klaar is voor herinstallatie en nadat het is geĂŻnstalleerd, zal ik foto's plaatsen.
Bedankt voor de meningen. Ik hoopte dat er een geweldig product was dat ik nog niet kende.
Automotive clear coat die ze over verf doen??

#9 ·
Het polijsten van de koepeltop is uitgesloten. De vorige eigenaar heeft het laten schilderen omdat een deel van de originele laklaag was afgesleten. Het is niet mogelijk om een uniform uiterlijk te krijgen. Ik ga de houtreparatie afronden en het 2-3 weken geven om te zien of er een uniform patina ontstaat. Ik betwijfel het. Ik zal het schilderen als dat niet gebeurt.

Attachments

#13 ·
Ik had vanmiddag hetzelfde probleem met het verwijderen van een foto in een conceptbericht dat nog niet eens geplaatst was. Het zou binnenkort opgelost moeten zijn.
Bewerken: Ik heb zojuist mijn laptop en internetmodem opnieuw opgestart, en de foto is verdwenen. Het kan dus met uw besturingssysteem te maken hebben.
Zou u overwegen de patina kunstmatig te versnellen met chemische methoden?
Ik herinnerde me net dat ik via het web moest inloggen in plaats van via de e-mailkoppeling.
Wat zou de oxidatie versnellen? Ik heb het schoongemaakt met aceton. De plekken zonder lak oxideerden binnen enkele seconden.
Autolak? Ik snap het niet.
Ze zijn de laatste 15 jaar groot geworden in de automarkt. Ze hebben meer dan alleen autolakken. Misschien begrijp ik uw vraag/punt niet.

#14 ·
Net bedacht dat ik via het web moet inloggen in plaats van via de e-mail link.

Wat zou de oxidatie versnellen? Ik heb het schoongemaakt met aceton. De plekken zonder lak oxideerden binnen enkele seconden.

Ze zijn de laatste 15 jaar groot geworden in de automarkt. Ze hebben meer dan alleen autolakken. Misschien begrijp ik uw vraag/punt niet.
Waarom geen autolak op uw koper gebruiken, zou de vraag zijn? Elke autoshowroom heeft het.

#17 ·
Mijn bericht is irrelevant voor uw vraag, maar ik herinner me dat ons op de middelbare school werd geleerd om een patina van koper te verwijderen om de ketchupfles uit de voorraadkast te gebruiken.

De mix van aspic (tomatensap) en azijnzuur (azijn) zal koper echt goed laten glanzen met minimaal schrobben.

Zoals voorgesteld, zou ik een kwaliteitsstripper halen (nee, niet Gypsy Rose), de oude afwerking verwijderen, het vervolgens laten glanzen en het laten blanklakken door een carrosseriebedrijf.

ED

#18 ·
Mijn bericht is irrelevant voor uw vraag, maar ik herinner me dat ons op de middelbare school werd geleerd om een patina van koper te verwijderen om de ketchupfles uit de voorraadkast te gebruiken.

Het mengsel van aspic (tomatensap) en azijnzuur (azijn) zal koper echt goed laten glanzen met minimaal schrobben.

Zoals voorgesteld, zou ik een kwaliteitsstripper halen (nee, niet Gypsy Rose), en de oude afwerking verwijderen, dan oppoetsen en laten blanklakken door een carrosseriebedrijf.

ED
En ook citroensap en zout - werkt geweldig op koperen potten en pannen.

#20 ·
Rut-Rhoooo - Nu ik meer tijd heb om dit nader te bekijken, corrigeer me als ik het mis heb, MAAR het lijkt erop dat de koepel koper bekleed TIN zou kunnen zijn en niet echt, massief koperplaat.
Het zou in uw eigen belang zijn om het aan de binnenkant diep uit te graven om te zien of het massief koper is. Leg er ook een magneet tegenaan om te zien of het blijft plakken. Ik voel me hier niet goed bij.
Image

Image

#21 ·
Rut-Rhoooo - Nu ik meer tijd heb om dit nader te bekijken, corrigeer me als ik het mis heb, MAAR, het lijkt erop dat de koepel met tin verguld is en niet met echt, massief koperplaat.
Het zou in uw eigen belang zijn om het aan de binnenkant diep uit te graven om te zien of het massief koper is. Leg er ook een magneet tegenaan om te zien of deze blijft plakken. Ik voel me hier niet goed bij. TENZIJ, het "groenachtige" object is gewoon verf die nog niet is verwijderd.
View attachment 848688
View attachment 848689

Die klodder lijkt BONDO te zijn, aangebracht om een weggeroeste plek op te vullen.

Daarom is dit slechts een lapmiddel.

Tenzij de OP het wil herbouwen met vers nieuw $$ koper, zijn ze gedoemd om opnieuw te schilderen en verder te gaan.

ED

#22 ·
Denk er niet te veel over na. Ja, de poly geeft je een jaar of twee het verse koperen uiterlijk, maar dan zal het degraderen en zal de patina zich vormen. Het kan echter in verschillende intervallen wegslijten, waardoor je een paar jaar een vlekkerige patina hebt. Ik zou het gewoon mooi oppoetsen en genieten van een paar weken / maanden vers koper. Laat het dan groen worden. Het is hoe koper hoort te zijn.

#25 ·
Hier is dus iets dat nog niemand heeft genoemd. Blank koper metaal, of het nu patina heeft of niet, zal de gezondheid van uw dak verbeteren. Wanneer regenwater over het koper spoelt, neemt het microscopisch kleine deeltjes van het koper (of de verbindingen ervan) op en slaat ze neer op uw dak. Schimmels en meeldauw houden niet van het koper en blijven daarom niet op uw dak. Ik heb opzettelijk ongeveer anderhalf jaar geleden een koperen nokkap op mijn dak laten plaatsen, juist om het dak zelf te beschermen. Nu is het koper ongeveer de kleur van een oude cent geworden.

De volgende keer dat u door buurten rijdt, kijk dan naar huizen met koperen armaturen op hun dak. Kijk ook naar gegalvaniseerde (met zink beklede) armaturen. U zult bijna altijd een vlek op de stroomafwaartse zijde van de metalen armatuur opmerken. Het is eigenlijk een indicatie van waar het dak gezonder is geweest vanwege de aanwezigheid van een dergelijk metaal. Doe een beetje onderzoek en u zult merken dat wat ik zeg waar is.

#28 ·
Een interessante pagina van Red Spot met het label 'UV Products'. ...... Klinkt interessant, maar ik zag GEEN producten vermeld op deze 'UV Products'-pagina. Ik zag wel 'foto's', maar geen links naar iets dat ENIGE details geeft.

• Helpful
Reactions: de-nagorg
#29 ·
Mijn bericht is irrelevant voor uw vraag, maar ik herinner me dat we op de middelbare school leerden om een patina van koper te verwijderen om de ketchupfles uit de voorraadkast te gebruiken.

De mix van aspic (tomatensap) en azijnzuur (azijn) zal koper echt goed laten glanzen met minimaal schrobben.

Zoals voorgesteld, zou ik een kwaliteitsstripper gebruiken (nee, niet zigeunerin Rose), de oude afwerking verwijderen, het vervolgens laten glanzen en een autospuiterij het blanke lak laten aanbrengen.

ED
Ik gebruik Bartender's Friend om de bodem van mijn koperen potten en pannen schoon te maken. Ik heb geleerd dat het het beste werkt als het met heet water wordt aangebracht. Bespaart veel wrijven in vergelijking met het gebruik met koud water. Heet water met een lichte pasta van BF op een natte spons zal prachtig werk leveren.

Je kunt Bartender's Friend bij de meeste supermarkten vinden in het schoonmaakvak bij het Comet-poederreiniger, enz.
we use this all the time. It’s a great product. Biggest use is on the stainless kitchen sink.

Attachments