DIY Home Improvement Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

limeandcoconut

· Registered
Joined
·
1 Posts
Discussion starter · #1 ·
Właśnie skończyłem instalować swój pierwszy system mini split i do tej pory wszystko przebiegało bezproblemowo. To wstępnie napełniona jednostka. Podłączyłem przewody, zassałem próżnię, czekałem, aby sprawdzić szczelność, uwolniłem trochę płynu chłodniczego, poczekałem jeszcze trochę, aby sprawdzić szczelność, uwolniłem resztę, więcej kontroli szczelności (nigdy ich nie było), a następnie odłączyłem pompę próżniową. Kiedy odłączyłem pompę od portu serwisowego, czynnik chłodniczy i olej rozprysnęły się na moje ramię, o wiele więcej niż małe westchnienie, którego się spodziewałem. Czy to normalne/dopuszczalne? Jaki powinien być mój następny krok, aby sprawdzić, czy wszystko jest w porządku?
 
To wstępnie naładowana jednostka, tak jakby przewody czynnika chłodniczego były wstępnie naładowane?
Nie sprawdza się szczelności za pomocą czynnika chłodniczego. Odbywa się to za pomocą testu ciśnieniowego azotem i pomiaru poziomu mikronów ewakuacji.
Pompa próżniowa nie powinna być podłączona do portu pod ciśnieniem.
 
Nie jestem pewien, co masz na myśli, kiedy powiedziałeś, że zwolniłeś ładunek, a następnie usunąłeś pompę próżniową. W zależności od tego, jak to zrobiłeś, system mógł zassać trochę oleju z pompy próżniowej i do systemu, a następnie jakoś na twoją rękę. To niedobrze, ponieważ olej, który znajduje się w pompie próżniowej, nie jest kompatybilny z olejem, który znajduje się w sprężarce chłodniczej. Tak czy inaczej, jeśli straciłeś wystarczającą ilość czynnika chłodniczego, aby wpłynąć na jego działanie, jedynym właściwym sposobem postępowania jest odzyskanie tego, co się tam znajduje, a następnie ponowne zważenie odpowiedniej ilości do systemu.
 
Wygląda na to, że wyłączyłeś pompę próżniową przy kolektorze manometru bez zaworu odcinającego na końcu węża. Kiedy uwolniłeś ładunek, zwiększyłeś ciśnienie w wężu. Po odłączeniu węża ładującego straciłeś jakąś ilość czynnika chłodniczego i oleju, która znajdowała się w wężu. Na razie nie martwiłbym się tym... prawdopodobnie nie straciłeś wystarczająco dużo, aby wpłynąć na wydajność.

Następnym razem zdobądź i użyj zaworu odłączającego na końcu węża ładującego. Zamknij go przed uwolnieniem ładunku systemu, a unikniesz problemu, który miałeś.
 
Wygląda na to, że wyłączyłeś pompę próżniową przy kolektorze manometru bez zaworu odcinającego na końcu węża. Kiedy zwolniłeś ładunek, zwiększyłeś ciśnienie w wężu. Po odłączeniu węża ładującego straciłeś jakąś ilość czynnika chłodniczego i oleju, która znajdowała się w wężu. Na razie nie martwiłbym się tym... prawdopodobnie nie straciłeś wystarczająco dużo, aby wpłynąć na wydajność. Następnym razem zdobądź i użyj zaworu odłączającego na końcu węża ładującego. Zamknij go przed zwolnieniem ładunku systemu, a unikniesz problemu, który miałeś.
Dziękuję za odpowiedź. Tak, miałem to samo pytanie co on. Niewiele się wydostało, ale było to trochę więcej niż nic, co było trochę niepokojące, ale nie wydawało się, żeby było się czym martwić.
 
Właśnie skończyłem instalować swój pierwszy system mini split i do tej pory wszystko przebiegało bezproblemowo. To urządzenie wstępnie napełnione. Podłączyłem przewody, zassałem próżnię, czekałem, aby sprawdzić szczelność, uwolniłem trochę płynu chłodniczego, poczekałem jeszcze trochę, aby sprawdzić szczelność, uwolniłem resztę, więcej kontroli szczelności (nigdy ich nie było), a następnie odłączyłem pompę próżniową. Kiedy odłączyłem pompę od portu serwisowego, czynnik chłodniczy i olej rozprysnęły się na moje ramię, o wiele więcej niż małe westchnienie, którego się spodziewałem. Czy to normalne/dopuszczalne? Jaki powinien być mój następny krok, aby sprawdzić, czy wszystko jest w porządku?
Jak sprawdził się Twój system? Myślę, że zrobiłem mniej więcej to samo. Mój system chłodzi, ale zastanawiam się, czy nie straciłem za dużo lub nie spowodowałem innych uszkodzeń.
 
1 - 9 of 9 Posts