DIY Home Improvement Forum banner

Dek gereinigd...nu vele dagen regen voor de vlek!

184K views 72 replies 15 participants last post by  mark2741  
#1 ·
Ik heb een terras dat ergens tussen de 15 en 20 jaar oud is, denk ik (ik heb het huis afgelopen zomer gekocht). Het terras is in geweldige structurele staat, maar het ziet eruit alsof het nog nooit eerder afgewerkt is en was erg grijs. Veel planken hebben smalle scheuren, maar alles bij elkaar genomen, gezien de waarschijnlijke leeftijd van het terras, denk ik dat het in goede staat is.

Ik heb afgelopen weekend besteed aan het voorbereiden ervan door:

1. Ik kocht een snap-on 2000psi elektrische hogedrukreiniger van Costco en gebruikte die, samen met wat Flood terrasreiniger om het terras schoon te maken. Zoals ik vermoedde, was de elektrische hogedrukreiniger gewoon niet opgewassen tegen de taak (dat zou wel het geval zijn geweest als ik er 4 dagen aan had willen besteden....)

2. Gisterochtend huurde ik een gas hogedrukreiniger van HD en besteedde 4 uur aan het hogedrukreinigen van het terras. Ik spoot de terrasreiniger in secties, schrobde snel met een nylon borstel, wachtte toen 5 minuten en spoot het vervolgens met hogedruk. Hoewel ik onervaren ben met een hogedrukreiniger, wist ik dat ik de reiniger in beweging moest houden en de lans niet te dichtbij moest brengen. Ik denk dat het erg goed is geworden en ik wou dat ik dat vanaf het begin had gedaan in plaats van te rotzooien met de elektrische hogedrukreiniger.

Dus nu dacht ik dat ik klaar zou zijn om te beitsen....maar het weer is onverwacht verslechterd. De weersvoorspelling was "10% kans op buien" elke dag deze week. Het begon gisteravond te regenen en is niet gestopt. En de temperatuur zal naar verwachting deze week en tot volgend weekend iets onder de 50 graden komen. De huidige voorspelling voorspelt dat de regen woensdagavond stopt.

Vragen:

1. Ik heb de elektrische hogedrukreiniger nog steeds (het is een geweldig apparaat voor kleine oppervlakken, het wassen van auto's, enz. dus ik ga hem houden). Moet ik het terras opnieuw wassen nadat al deze regen voorbij is? Of is het oké om een week of zo na het hogedrukreinigen dat ik afgelopen weekend heb gedaan, gewoon door te gaan met beitsen?

2. Ik ben van plan om naar een plaatselijke verfwinkel te gaan die blijkbaar Sikkens semi-transparante beitsen verkoopt (wat ik van plan ben te gebruiken, gebaseerd op alle forumdiscussies over dit zeer controversiële onderwerp : ), en het hen te vragen, maar voor nu - is het oké om beits aan te brengen als de temperaturen net onder de 50 graden zweven, zoals verwacht voor komend weekend? Ik hoop zondag de eerste laag beits aan te brengen. Dat geeft 3 dagen de tijd voor het terras om te drogen, als de regen tegen donderdagochtend stopt zoals voorspeld (voor wat dat waard is : ( )

#2 ·
Mark, het is niet nodig om het dek opnieuw te wassen, zolang je van plan bent dit binnen 2-3 weken te doen. Geloof het of niet, sommige vlekken kunnen worden aangebracht op een vochtig (niet doorweekt) dek. Ik hou van Deckscapes van SW, maar ik weet dat Sikkens ook geweldig spul is. In een perfecte wereld zou het fijn zijn als het dek minstens 2 tot 3 dagen droogtijd heeft voordat je de vlek aanbrengt.........soms gebeurt dat gewoon niet.

#49 ·
Mark, het is niet nodig om het dek opnieuw te wassen, zolang je van plan bent dit binnen 2-3 weken te doen. Geloof het of niet, sommige vlekken kunnen worden aangebracht op een vochtig (niet doorweekt) dek. Ik hou van Deckscapes van SW, maar ik weet dat Sikkens ook geweldig spul is. In een perfecte wereld zou het fijn zijn als het dek minstens 2 tot 3 dagen droogtijd zou krijgen voordat je de vlek aanbrengt.........soms gebeurt dat gewoon niet.
SW kocht MAB een paar jaar geleden en MAB maakte de beste buitenbeitsen ter wereld. Ik zou niets anders kopen. Ik ben een beetje uit de business, maar ik wed dat we met merknaamwijzigingen over hetzelfde praten. Ga je hier echter olie- of acrylbeits gebruiken? Je kunt geen beits op oliebasis op een nat dek aanbrengen. Laat het drogen. Rol het erop en bid voor geen regen gedurende 4-8 uur, zelfs bij 40-45 graden. Het komt goed. Zoals bij het schilderen van iets? Onthoud de regel. Twee lagen!

#3 ·
Bedankt Gymschu. Als de voorspelling uitkomt, dan zou ik 3 volle dagen droog weer moeten hebben voorafgaand aan deze zondag, waarop ik hopelijk de eerste laag kan aanbrengen. Mijn terras krijgt niet veel zon (wat waarschijnlijk de reden is dat het in zo'n goede staat verkeert, gezien de leeftijd en het gebrek aan onderhoud), dus ik wil het echt drie dagen droogtijd geven.

#5 ·
Bedankt Gymschu. Als de voorspelling uitkomt, dan zou ik 3 volle dagen droog weer moeten hebben voorafgaand aan deze zondag, waarop ik hoop de eerste laag te kunnen aanbrengen. Mijn terras krijgt niet veel zon (wat waarschijnlijk de reden is dat het in zo'n goede staat is, gezien de leeftijd en het gebrek aan onderhoud gedurende zo'n lange tijd), dus ik wil het echt drie dagen droogtijd geven.
De beste manier om het vochtgehalte van hout te controleren, is met een vochtmeter. Je kunt een goede krijgen voor minder dan $50, ze zijn eigenlijk best handig. Sikkens beveelt een vochtgehalte van minder dan 21% aan.

#6 ·
Ik ben het eens met NC. U moet een vochtmeter gebruiken. We hebben verschillende vochtmeters en het is ons beleid om ze altijd te gebruiken bij alle buitenprojecten, inclusief het beitsen van dekken. Sikkens maakt een aantal goede dekbeitsen. Niets voor niets, maar 2000 psi van een hogedrukreiniger is eigenlijk te veel, met de juiste reiniger zou u niet meer dan 800-1000 psi op een dek hoeven te gebruiken. Ik gebruik het liefst percarbonaat dekreiniger, omdat de reiniger het werk voor mij doet en geen bleekmiddel bevat, wat lange termijn effecten heeft.

#7 ·
Bedankt jongens.

Ik heb oorspronkelijk de Flood dek-reinigingsoplossing geprobeerd die HD verkoopt. Het leek niet zo goed te werken, dus toen het op was (het bedekte slechts ongeveer 1/3 van het dek) stapte ik over op het Behr 2-in-1 spul. Het leek ongeveer hetzelfde te werken.

Ik vraag me af of het zinvol zou zijn om een schuurmachine van HD te huren en het dek even licht te schuren? Ik heb niet veel 'pluisjes' op het dek, slechts een paar plekken waar ik wat onzorgvuldig was met de hogedrukreiniger. Ik was niet van plan om te schuren, maar na het sjouwen van de zware hogedrukreiniger in en uit mijn bus, en het hogedrukreinigen (tussen het aanbrengen van de reiniger en het schrobben met een nylon borstel), als het schuren helpt, dan vind ik het niet erg om het te doen.

Is schuren een goed idee? Zo ja, wat voor soort schuurmachine moet ik dan huren? Ik kan me niet voorstellen dat een orbitale schuurmachine een goed idee is, omdat deze tegen de nerf van de planken in zou gaan.

#8 ·
Als je al 10 jaar geen dek (vloer) hebt geschuurd....

DOE HET.

Tegen de tijd dat er een decennium voorbij is, maakt het niet uit HOE schoon het dek is. Het gaat de vlek NIET goed vasthouden, omdat de houtnerf/cellulose/lignine KAPOT is. De nerf is verpletterd en geoxideerd.

Ik heb de vloer van mijn 15 jaar oude Construction-heart Redwood dekken 3 keer in 15 jaar geschuurd. Ziet er nog steeds verdomd nieuw uit. Het staat in de volle zon...geen schaduw.

Huur een 12"x18" "vibrerende plaat" schuurmachine, een paar steunplaten, wat 60-grit schuurpapier en schuur de vloer tot de nerf overal gelijkmatig lijkt. Zuig/veeg/veeg al het stof weg met thinner.
* Ook - omdat het nu geschuurd is, hoef je niet DAGEN te wachten tot het droog is!
* Zodra het stof is weggeveegd... ga je beitsen!

>>> NU heb je in principe een nieuw dek (in ieder geval de vloer!), dat de vlek gelijkmatig zal absorberen en vasthouden. Lees deze zin 3 keer....:thumbsup:

Ik benadruk dit hier vaak aan mijn klanten. Ik krijg er meestal bedankjes voor...
Mijn eerste 2 vragen aan mensen:
1) Hoe oud is het dek?
2) Is het ooit geschuurd?

Faron

#9 ·
Als je al 10 jaar geen dek (vloer) hebt geschuurd...

DOE HET.

Tegen de tijd dat er een decennium voorbij is, maakt het niet uit HOE schoon het dek is. Het gaat de vlek NIET goed vasthouden, omdat de houtnerf/cellulose/lignine KAPOT is. De nerf is verpletterd en geoxideerd.

Ik heb de vloer van mijn 15 jaar oude Construction-heart Redwood dekken in 15 jaar 3 keer geschuurd. Ziet er nog steeds verdomd nieuw uit. Het is in de volle zon...geen schaduw.

Huur een 12"x18" "Vibrating-plate" schuurmachine, een paar steunplaten, wat 60-grit schuurpapier en schuur de vloer totdat de nerf overal gelijkmatig lijkt. Zuig/veeg/veeg al het stof weg met verfverdunner.
* Ook - omdat het nu geschuurd is, hoef je NIET DAGEN te wachten tot het droog is!
* Zodra het stof is weggeveegd... ga je beitsen!

>>> NU heb je in principe een nieuw dek (in ieder geval de vloer!), dat de vlek gelijkmatig absorbeert en vasthoudt. Lees deze zin 3 keer....:thumbsup:

Ik benadruk dit vaak aan mijn klanten hierboven. Ik krijg er meestal bedankjes voor...
Mijn eerste 2 vragen aan mensen:
1) Hoe oud is het dek?
2) Is het ooit geschuurd?

Faron
Schuren is een goede zaak :thumbsup: Hoewel je, afhankelijk van de grootte en als de planken kromtrekken of ongelijk zijn, misschien beter af bent met een vlakschuurmachine (het handtype). Ik heb de mijne afgelopen zomer op die manier gedaan. Begonnen met een snelle keer met 50-60 grit, om wat groeven weg te halen en vlekken te verwijderen die ik had gemist na het strippen. Daarna afgewerkt met 80 grit, om eventuele schuursporen te verwijderen en alles gelijk te maken. Als je het met het type vlakschuurmachine doet, gaat het zeker langzamer, maar blijf je uit de problemen. De grote schuurmachines kunnen je heel snel in de problemen brengen. 80 grit is het hoogste dat ik zou gebruiken. Alles fijner en het hout heeft moeite om de vlek goed op te nemen.

#10 ·
Ik ben blij dat ik deze thread volg. 2 jaar geleden, direct nadat ik het huis kocht, heb ik mijn terras opnieuw gebeitst/verzegeld. De vloeren hebben de winter niet overleefd. Afgelopen zomer heb ik alle vloeren met een hogedrukreiniger schoongemaakt en opnieuw verzegeld. Nu zien ze er nog slechter uit. Alle latten en andere verticale delen houden het prima, maar de oppervlakken parallel aan de grond (vloeren, bovenkant van de reling) zijn allemaal kapot. Ik denk dat schuren een goed idee zou kunnen zijn om het te repareren? Het terras is ongeveer 8 jaar oud.

Attachments

#11 ·
Ik ben blij dat ik dit draadje heb gevolgd. 2 jaar geleden, direct nadat ik het huis kocht, heb ik mijn terras opnieuw gebeitst/verzegeld. De vloeren hebben de winter niet overleefd. Afgelopen zomer heb ik alle vloeren met een hogedrukreiniger schoongemaakt en opnieuw verzegeld. Nu zien ze er nog slechter uit. Alle latten en andere verticale delen houden het prima, maar de oppervlakken parallel aan de grond (vloeren, bovenkant van de reling) zijn allemaal kapot. Ik denk dat schuren een goed idee zou kunnen zijn om het te repareren? Het terras is ongeveer 8 jaar oud.
Het ziet ernaar uit dat de helft is gewassen/gestript. Ik zou eerst de rest strippen, dan snel schuren, beginnend met 50-60 en eindigend met 80.

Welke beits heb je gebruikt...en gebruik hem niet meer :no:

#14 ·
Dus het is nu een hele dag zonder regen geweest en het dek is eindelijk droog en.... de resultaten zijn niet wat ik hoopte na het wassen : ( Zie de foto. Er zitten nu veel verkleuringen in het hout. Over het algemeen ziet het er 1000 keer beter uit dan eerst, maar ik hoop dat ik iets kan doen om het egaler te maken. Zie de 'witte' vlekken en de overgebleven grijzige vlekken? Ik denk dat ik misschien wat houtwasmiddel en mijn elektrische (2000 psi) hogedrukreiniger kan gebruiken om er nog eens overheen te gaan om het beter te egaliseren? Hier is een foto van het grootste deel van het dek (het ziet er donkerder uit dan het er in het echt uitziet):
Image
En hier is een close-up die de oneffenheid van de planken laat zien:
Image
Misschien moet ik nog een laag dekwasmiddel aanbrengen, harder schrobben en het dan na 20 minuten afspuiten?

#16 ·
Mark, ik denk dat je uitstekend werk hebt geleverd, gezien de leeftijd en de staat van het dek. Het is verbazingwekkend wat de beits zal doen om het weer tot leven te brengen. Ik denk niet dat je nog veel meer kunt doen. Persoonlijk denk ik dat je de voorbereiding kunt overdrijven........Ik bedoel, hoe meer reinigers je op het dek aanbrengt en hoe meer je schuurt, hoe meer kwaad je in feite kunt doen. Misschien eerst een gebied testen voordat je verdergaat met het geheel........dat zou je een beter idee geven van waar je mee te maken hebt.

#17 ·
Bedankt Gymschu!

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zal kijken of de plaatselijke verfhandelaar me een proefpotje kan geven (ik weet dat HD de kleine proefpotjes van Behr heeft, maar dat vermijd ik) van semi-transparante Sikkens-beits en ik zal het proberen op een gedeelte waar veel oneffenheden in het hout zitten, zoals het nu is, en kijken hoe het uitpakt. Ik zal terugkomen met de resultaten.

#18 ·
Mooi en schoon Mark...erg goede foto's... MAAR... Ik kan zien dat het er niet erg gelijkmatig uit gaat zien. Het is SCHOON - ja. Zal de vlek gelijkmatig houden - NEE. Je zult het niet lang leuk vinden, dat beloof ik. De "oppervlakte-crush" van de nerf is voor mij zeer duidelijk zichtbaar. Als mijn dek er zo uit zou zien, zou ik het op GEEN ENKELE manier beitsen. Vat dit alsjeblieft NIET op als KRITIEK!! Het is niet zo bedoeld! Ik GARANDEER dat als je als test maar de helft van het dek volledig schuurt en dan het geheel beits... je de andere helft de volgende dag zou schuren. >>> Het is tijd voor een volledige schuurbeurt mijn vriend...het is tijd. Faron PS...Cue Metallica...."Enter Sandman"!!!:thumbup:

#20 ·
Ik ben het eens met het schuren. "Zie je de 'witte' plekken en de grijzige vlekken die overblijven?" Die zullen duidelijker worden als je gaat beitsen, dus je moet die echt, echt, echt verwijderen.

#22 ·
Bedankt jongens. Dus wat voor soort schuurmachine moet ik huren - een orbitale of een 'vibrerende schijf' schuurmachine? Ik heb zo'n 'muis' palmschuurmachine, maar ik denk dat het weken zou duren om die te gebruiken en dat wil ik vermijden : (

De grootste zorg zijn de spijkers - er zijn er veel en veel zijn niet perfect gelijk of verzonken in het hout, dus ik zal een spijkerpons en hamer moeten gebruiken om ze allemaal te verzinken, wat leuk zal zijn!
Mijn cederen veranda heb ik geschuurd met een orbitale schuurmachine. 12'x12', met trappen en leuningen. Heb het in een halve dag gedaan. Dit is geen meubelkwaliteit waar we het over hebben :laughing: Snel schuren met grove korrel, het slijt snel af. De 80 korrel finish schuurbeurt verwijdert alle groeven of lijnen. Het gaat vrij snel. Probeer het een beetje met de hand en kijk hoe het gaat.

#23 ·
Ik beschreef in mijn eerdere bericht (#8 hier)...

>>> Zoek een 12"x18" vibrerende vlakke plaat schuurmachine. Bel uw verhuurbedrijven of bouwmarkten die spullen verhuren.

* Koop wat backing pads en 60-grit vellen.
* Misschien wil je gewoon 60-grit nemen. 80-grit kan dingen bijna te veel "polijsten".
* JA...zeker...klop eerst die spijkerkoppen naar beneden!!
* Gelieve ook: vaak vegen tijdens het schuren, goed stofzuigen met de borstelopzet, en afvegen met verfverdunner.
* Ja, ik weet het, dat wilde je niet horen in de laatste stap, maar je zult verrast zijn hoeveel meer stof er afkomt!!!
* Gebruik uw palmschuurmachine voor randen, trappen, enz.
* De meeste schuurmachines van dit type zijn vrij zwaar.
* Maak gelijkmatige, constante passes met de richting van de planken. Let ook op het snoer!
* Waarschijnlijk ook een stofmasker nodig!

Faron

#24 ·
Eén ding dat niemand heeft genoemd, is dat er een dekverhelderaar gebruikt had moeten worden nadat je het dek hebt schoongemaakt om de pH-balans te verlagen en te neutraliseren. Het zou ook de kleur in het hout egaliseren. Wat betreft schuren, moet korrel 60 goed zijn. Je kunt een vlakschuurmachine gebruiken of, als je ervoor kiest om een grotere commerciële schuurmachine te huren, heb je een vibrerende schuurmachine nodig en geen bandschuurmachine, omdat een bandschuurmachine sneller meer oppervlakte weghaalt. Zorg ervoor dat je alle spijkers onder het oppervlak verzinkt voordat je gaat schuren. Je wilt niet te veel schuren, want je komt op een punt waarop je de houtporiën daadwerkelijk kunt sluiten. Na het schuren zou ik het dek vegen, stofzuigen. Was het opnieuw en gebruik dan een dekverhelderaar.

#27 ·
In respectvolle afwijking van Housepaintingny:

Elk verfbedrijf dat ik bezoek (vooral mensen @ Sikkens) is het er allemaal over eens dat periodiek volledig schuren van een vlonder de beste voorbereiding is.
Een paar studies van de U.S. Forestry en universiteiten over ONGEVERFD hout dat in de zon wordt gelaten, verliezen de HELFT van hun Lignine & Cellulose...

>>> ...IN TWEE WEKEN.

Vertaald:
* DE HELFT van het vermogen van een plank om vlekken vast te houden, is in 2 weken VERDWENEN, ALLEEN door blootstelling aan de zon.
* Hierbij wordt zelfs geen rekening gehouden met slijtage, vuil, vries-dooicycli, vochtigheidsomstandigheden, enz.

De enige remedie: HET AFSCHUREN van aangetaste houtvezels.

Als je een vlonder hebt geschuurd, waarom in hemelsnaam zou je het dan moeten "ophelderen"?!?!? Je bent terug bij maagdelijk hout!

#28 ·
Met respect van mening verschillend met Housepaintingny-

ELKE beitsbedrijf die ik bezoek (vooral mensen @ Sikkens) is het er allemaal over eens dat periodiek volledig schuren van een dek de beste voorbereiding is.
Een paar Amerikaanse bosbouw- en universiteitsstudies over ON-gebeitst hout dat in de zon ligt, verliezen de HELFT van hun Lignine & Cellulose...

>>> ...IN TWEE WEKEN.

Vertaald:
* DE HELFT van het vermogen van een plank om vlekken vast te houden, is IN 2 weken VERDWENEN, alleen al door blootstelling aan de zon.
* Hierbij wordt zelfs geen rekening gehouden met slijtage, vuil, vries-dooicycli, vochtigheidsomstandigheden, enz.

De enige remedie: HET AFSCHUREN van afgebroken houtvezels.

Als je een dek hebt geschuurd, waarom in hemelsnaam zou je het dan moeten "ophelderen"?!?!? Je bent terug bij onbewerkt hout!

Faron
Ja :yes:

#29 ·
Ik heb mijn cederhouten terras ongeveer 2-1/2 maanden geleden grondig gereinigd, ter voorbereiding op een volledige schuurbeurt. Ik ben er nu pas aan toegekomen om het dit weekend te schuren. Mijn vraag is: moet ik het terras opnieuw reinigen voordat ik het ga schuren?

Ik vind het niet erg om het opnieuw te reinigen, ik wist alleen niet of volledig schuren hetzelfde zou doen als reinigen.

Bedankt

#30 ·
Een vervolg -

Het weer is hier in de omgeving van Philadelphia nog steeds te koud (maxima in de lage 40's). Ik hoor dat het later deze week warmer wordt, dus ik ben van plan om het volgende te doen:

1. Ik ga het dek opnieuw schoonmaken met een dekreiniger en mijn elektrische hogedrukreiniger van 2000 psi (ik heb mijn best gedaan zoals ik kon, met behulp van de gehuurde 3000 psi benzine hogedrukreiniger, dus ik verwacht geen verandering in de staat hierna). De enige reden dat ik dit doe, is omdat het meer dan 2 weken geleden is dat ik het voor het eerst met een hogedrukreiniger heb schoongemaakt.

2. Ik ga langs de Sikkens-dealer en kijk welke donkere tint semi-transparante beits hij heeft en kijk of ik er een proefblik van kan krijgen. Ik ga het proberen op een plek die het meest verkleurd is en kijken hoe het uitpakt.

Na overleg met een aantal lokale ervaren doe-het-zelvers die naar het dek hebben gekeken, adviseerden ze om het niet te schuren, omdat na nadere inspectie ongeveer 90% van de spijkers in het dek (er zijn minstens 1000 spijkers) iets boven het oppervlak uitsteken en het schuurpapier constant zou scheuren. Ik wil geen 3 dagen besteden aan het inhameren van spijkerkoppen, dus dit is denk ik het beste alternatief. Dezelfde mensen vertelden me dat ik de knoop moest doorhakken en een dekkende beits moest gebruiken, maar deze mensen hebben niet de beste kijk op esthetiek op basis van hun vuurrood gebeitste dekken, dus ik ga eerst een donkerdere semi-transparante beits proberen : )

Als het niet goed werkt om de onvolkomenheden te bedekken, dan ga ik voor de dekkende beits.

Zodra ik later deze week meer vorderingen heb gemaakt, zal ik meer foto's plaatsen.

#32 ·
Ik wil geen 3 dagen spijkers in slaan, dus dit is het beste alternatief
Ik zou liever 3 dagen spijkers in slaan dan elke zomer het dek opnieuw te beitsen.

Dezelfde jongens vertelden me dat ik de knoop moest doorhakken en een ondoorzichtige beits moest gebruiken,
Weet het niet zeker, maar ik dacht dat ik gelezen had dat de ondoorzichtige beitsen niet zo lang meegaan als een transparante of semi-transparante.

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar heb net een Porter Cable 7346 besteld om de schuurroute te volgen. Ik heb over een paar weken 3 dagen vrij en ben van plan het dan aan te pakken.

#31 ·
Hoi Mark!

Het spijt me dat je "ervaren doe-het-zelvers" dat zo voelen:huh:.
Het is gewoon NIET correct.
Het kan me niet schelen of er 10.000 spijkers zijn...het moet geschuurd worden.
Het maakt ook niet uit of je S/T of Opaque gebruikt...
Dezelfde schuurredenering is van toepassing.

Ik bedoel dit HELEMAAL niet respectloos...maar dit is als tegen een roker zeggen dat hij moet stoppen. Er zijn een miljoen redenen OM te stoppen, maar op de een of andere manier gebeurt het zelden...ook al is het de juiste beslissing.

(Ik probeer gewoon grappig te zijn en een serieus punt te maken, dus neem het alsjeblieft zo op!)

Ik stop er nu mee om een dood paard te slaan...

Faron

#37 ·
Van het grijs op de foto's. Het dek is niet gereinigd met de juiste reiniger voor het schuren. Het gebruik van een hogedrukreiniger op lage druk met de juiste reiniger zou uw dek in nieuwstaat hebben hersteld, grijze dode houtvezels, vuil, schimmel en meeldauw hebben verwijderd en de poriën open hebben gelaten om vlekken te accepteren. Een dek moet goed worden gereinigd voor het schuren, anders drukt u alleen de schimmel, meeldauw, vuil en dode vezels in het hout.

#39 ·
Eigenlijk heb ik het grondig gereinigd voordat ik het ging schuren.
Je bericht zegt dat je het dek ongeveer 2,5 maanden geleden hebt schoongemaakt. Niets voor niets, maar het had opnieuw schoongemaakt moeten worden. Iedereen post hier over het schuren van dekken, maar het dek moet nog steeds recentelijk worden schoongemaakt vlak voor het schuren en op de foto's die je na het schuren hebt geplaatst, zie ik dode grijze houtvezels. Als een dek met de juiste producten wordt schoongemaakt, verdwijnen alle dode grijze houtvezels en ziet het dek er weer als nieuw uit. Ik heb dekken genomen die al een paar jaar niet meer gebeitst waren, grijs en zwart uitzagen en nadat ik ze had schoongemaakt, zagen ze er weer als nieuw uit. Dan schuur je als je moet schuren. De meeste mensen schuren na het hogedrukreinigen, omdat ze het dek niet correct hogedrukreinigen en te veel druk gebruiken, wat pluizigheid en zebra-strepen in het dek veroorzaakt.